Kan niet wachten tot ik hem heb. De set up ligt met smart te wachten hier. Ondertussen lekker sparen maar de thuisbios koste ook wat geld. Die is nu klaar.....
Gisteren voor het eerst sinds 2 maanden weer gevlogen (druk met werk en motoren wikkelen), maar nu de X7 gevlogen met 11t i.p.v. 10t pinion. Headspeed max 2200rpm en 13gr pitch. WAUW! Ik was als een kind zo blij
Meeeen, wat een heli !!! (ik zag al die kleinen GAUI , en ik had T Rex 250, 450, 600 ... en die gingen altijd iets harder, maar nu zie ik dat, pphhhhh) houd hem heel, groetjes Uwe
Super vlucht.. ik had het filmpje al voorbij zien komen.Duidelijk te zien ook die gele canopy! Als je de rest van zijn filmpjes ziet is dit toch wel een van de betere piloten..hele mooie styl, beetje vergelijkbaar met de style van Timo Wendtland.
nou 2e x7 heb ik eindelijk afgebouwd vorige week en ingevlogen. ik heb wel meteen alles aangepast bij bouwen zoals ik hem wilde hebben en resultaat is een super strakke heli voor setup heb ik dezelfde setup genomen als nummer 1 , alleen voor esc ging ik deze keer voor scorpion 130a en ik heb er geen spijt van! werkt net zo goed als yge en was meer plug&play. Ze blijven wel beide nu koud, kijken welke minder warm wordt met de zomer. Nu heb ik weer genoeg tijd om de eerste X7 weer open maken en alle lagers vervangen, want na al die tijd zijn de lagers zeker verrot. je hoort ze echt gillen en je merkt dat de tweede die ik net gebouwd heb een stuk stiller is en ook beter vliegt.
nou die was x7 nummer 1 he... die heb ik al een lange tijd sinds vorige jaar zomer en heeft zeker paar honderd vluchten en 2 crashes gehad. nieuwe (2e x7) loopt wel lekker smooth nog
Ja heb ook gezien vandaag. Ik ben wel blij dat er weer 'old school' swash meenemers worden gebruikt, dat vind ik toch wel de beste oplossing die er is. Ik vraag me wel af waar die wip goed voor is, wellicht beter voor low rpm? Zolang de belastbaarheid er maar niet onder te lijden heeft.
Dat zou ik ook wel willen weten . Ik weet wel dat mijn tdr het ook heeft.Misschien andere belasting op de dempers.
Lijkt mij dat hierdoor de dampers alleen worden belast bij cyclische input en niet bij collective. Normaal gesproken kan de feathering shaft ook een beetje omhoog en omlaag bewegen in de dampers, met dit systeem alleen nog maar kantelen. Misschien dat hierdoor de collective response ook beter wordt, al lijkt me dat het niet slecht was... Tim
ik weet niet zeker of dit voor speed vliegen is of ook voor 3d, want bij 3d zou je volgens mij meer hebben aan stijve dampers.
Het waggel principe is door Jan Henseleit toegepast om bij vooral lagere headspeed bepaalde resonanties te dempen waardoor er geen wobble onstaat. Discussies zijn er genoeg over te vinden...de ene houdt er van en de ander niet...
gisteren eindelijk 12 lipos lekker opgewarmd weer. thanks bert voor de video. combinatie van powerdekker en gens lipo en vbar gov krijg je niet klein. Ik vindt het nog steeds knap dat niks kapot gaat .lol Volgende keer moet ik meer mijn best doen dan.