Ik heb de beelden bekeken, en ondanks dat op mijn zender de snelheid 0,0 km/u bleef staan (maar wel de maximale topsnelheid werd aangegeven...),
heeft er wel degelijk een meting plaatsgevonden en is alles weggeschreven in het log bestand.
Hoogst gemeten snelheid was 43,6km/u
Echter ditmaal veel meer snelle runs omdat het model stabieler rechtdoor voer.
Wel in een klotsbak, vlak water was er alleen de eerste 30 seconden, oorzaak de boot zelf
Statische trekkracht gemeten zover dat ging.
Bij volgas gaat het model proberen te rollen door het koppel)
Dus rustig naar volgas toe, en net voor hij gaat rollen stond er 9,6kg op de weegschaal.
Dat is dus minimaal 90N stuwkracht, meer dan ik had durven hopen.
En er valt nog wel wat te halen, want er zit nog steeds een draaiing in de waterkolom die achteruit spuit.
Ook zou ik de naaf diameter van de impeller iets kunnen vergroten, en dan zorgen dat er evenveel water door de pomp gaat met een hogere snelheid.
Hogere snelheid zorgt voor topsnelheid, niet de hoeveelheid water.
Hij kan vanuit stilstand of vanuit een niet planerende snelheid direct naar volgas volledig uit het water schieten.
Ik schat dat hij met gemak een meter overbrugt op die manier. Model weegt 2,7kg en is 75cm lang met de jet-nozzle erbij gerekend.
Ik heb de Esc op soft start staan vanwege de gebruikte kruiskoppeling.
Helaas is de Hifei Swordfish 220A Esc een spelbreker.
Inmiddels van LVC soft naar hard cut-off ingesteld.
En in plaats dat nu steeds langzaam het toerental terugloopt naar 0, is het nu ineens pats, uit.
Knuppel naar de nulstand, en weer volgas verder alsof er niets aan de hand is.
Zowel in het log-file als real-time op de zender was er van een laag voltage geen sprake.
Het begint al bij een gemiddelde celspanning van 3,9V.
Dat terwijl de LVC op 3,3V staat (en mijn zender heeft een alarm wat afgaat bij 3,5V)
Bij het aansluiten van de accu hoor je netjes 4 piepjes, wat overeenkomst met 4S.
Ik vermoed dat de Esc bij de vorige eigenaar een forse tik heeft gehad toen die er een 1400kV outrunner zonder koeling op had gezet, waar de kabels tijdens het varen zijn "losgesoldeerd".
Ik ga op zoek naar een andere Esc, of ga de 160A continue die ik nog heb liggen gebruiken van Chinese makelij.