Hallo allemaal,
Heb al met veel interesse dit topic gelezen, maar niet alles is geheel duidelijk voor me.
Dit is het eerste jaar dat ik 1/12 ga rijden en wilt dit met een "CRC Carpet Knife XL" doen. Nu wil ik met de volgende electronica gaan rijden: LRP X11 type 10.5t, LRP SPX stock spec. regelaar, Sanwa zender type MX-3FHSS. Nu heb ik al een Interlect 5000mAh 40c single cell lipo besteld en wil ik deze gaan toepassen met boven genoemde electronica. Maar nu zit ik toch met een aantal problemen die hier ik eerder in dit topic heb gelezen.
Hoe zit het met de voltage afslag van de regelaar? Is 3.7 volt niet te weinig voor de regelaar zodat hij sowieso in de voltage cut-off slaat?
Is 3.7 volt niet te weinig voor de ontvanger en de servo? Moeten deze misschien ook apart gevoed worden?
Welke servo kunnen jullie mij aanraden, ook gelet op bovengenoemde mogelijke problemen?
Ook lees ik her en der wat over een booster. Is dit een condensator of iets anders? En welke booster zou in aanmerking komen voor mijn electronica? Of is een externe lipo accu voor op mijn ontvanger een betere optie dan een booster?
Al met al nog wat onduidelijkheid, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Mochten jullie meer info van mij nodig hebben dan hoor ik het graag!
En de groeten van Ben!
Ben,
De elektronica die je verkiest lijkt me perfect. Geen probleem.
De SPX Stock Spec heeft geen 3,7V Lipo afslag, en daarom zul je dus onder het rijden meteen moeten stoppen wanneer je het gevoel hebt dat de accu in zakt (of gewoon na 8 minuten = 1:12 run).
Wanneer je een booster of lipo accu gebruikt moet je de ESC uit laten staan.
V.w.b. de Booster of de extra accu is het moeilijk. Je kunt ongeveer één run op een externe accu rijden en moet je hem daarna meteen weer opladen. Probleem vind ik dat ik dat geheid ga vergeten, en dan een keer mijn auto de muur in stuur omdat mijn servo geen voeding krijgt.....
Een booster daar in tegen is makkelijker en "fool proof". maar een goede booster is wat groter, en gezien is dat de top bij de IIC toch met lipo accutjes reed voor de ontvanger (de rede is mij nog iets onduidelijk, maar waarschijnlijk willen ze "al" het vermogen voor de motor hebben = sneller = winst?!).
Succes!
Groet Robert