Weer een stapje verder, mijn zgn. proefdek is inmiddels gepromoveerd tot het "definitieve" dek.
Weer even rigureus te werk gegaan, het dek was eerst één geheel, dus het mes er in en in de lengte door gesneden omdat het anders bijna niet te plaatsen is.
Alle balkjes zijn nu geschilderd en geplaatst.
Gelijmd met een epoxy lijm (2 componenten) je moet er niet aan denken dat er straks als alles klaar is er één balkje tussenuit

nweer:
De zware dekbalken zijn nog wit, maar worden natuurlijk straks rood.
De bovenkant van alle balken blijven houtkleur.
Het is voortdurend passen en meten, ik wil de symetrie in de dekbeplanking bewaren, en nu steken de planken netjes 2,5 mm óver de rand van het valse dek heen, zodat ze mooi op alle balkjes rusten; dus géén vals dek meer zichtbaar.
Op de bak heb ik (weer eens!!) een meetfout gemaakt, maar hersteld; het gat 2 mm opgeschoven.
Aan één kant 2 mm eraf, aan de andere kant 2 mm erbij (donkere ingelijmde latje) en nu kom ik ook hier met mijn dekplanken straks goed uit.
Om de sterkte in het dek te bewaren moeten er 3 extra dekbalken gemaakt en geplaatst worden.
Het dek "draagt" niet op de randen van de kuil, en op de bak mag er één tussen, de opening is te groot.
Deze worden in de binnen verschansing uitgehakt.
Zijn we goed in, hakken is niet moeilijk