KJ66 Conversies

Een Graupner speed 300 6 volt zou ook moeten passen, komt in specs bijna overeen met die permax 280. Alleen zitten daar de koolborstels ingebouwd. Die 6 volt versie gebruikten wij op maximaal 7 cellen NImH.
 
Hoi TC, helemaal perfect, ben ik effe mee geholpen, tnx! Ga nét eten, zal je vanavond pb sturen.

De speed 300 past nét niet, 0,4mm groter dan de mpx 280, daarnaast ben ik het met tadango eens dat hij duurzamer zal zijn. Hoewel de starter niet lang draait belasten we hem toch wel stevig. Ik had nu een cheap-ass motortje er in zitten en die ging na 5x aanslingeren in rook op!

Hoi Melvin, ja die had ik ook gezien, kon alleen geen verkoper details zien en dan vertrouw ik het niet zo.

grt,
 
Laatst bewerkt:
Speed 300 doet het normaal ook erg lang maar hoe zwaarder de wielen hoe zwaarder de belasting. Tijd voor brushless ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
startmotor

Hmmm, moet nog motortje bestellen maar kan hem nergens meer vinden!!!:confused:

Ik gebruik de Multiplex permax 280BB maar overal waar ik zoek zijn ze uitverkocht, zelfs bij MPX zelf! Iemand enig idee waar die dingen nog te vinden zijn? Worden ze niet meer gemaakt of zo? Hoop wel eenzelfde type te vinden, heb een paar starters met motor diameter van Ø24,0mm, vervelend om daar weer nieuwe huisjes voor te maken mocht er geen vervanger voor zijn.

Iemand?

Grt,

332538_P_01.jpg

hallo gerald

motortjes kun je nog krijgen bij simprop

grt mendelt
 
Would be very nice if Gaspar came up with a brushless converter, brushed quality motors are getting very sparse. I found two mpx permax motors of the right specs in stock at a swedish dealer, bought both so i have a motor for engine number two :rolleyes:
 
Wren can also supply them... But the price is ridicoulus
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zoek eens op brushless converter. Deze zet het PWM signaal van de motor om in een servosignaal.

Ben
Hoi Ben, inderdaad, bedankt voor je tip. Echter hou ik het voorlopig lekker simpel en wacht tot er helemaal geen brushed motoren meer zijn ofdat de ecu's ze standaard hebben. ;)

Hallo gerald

motortjes kun je nog krijgen bij simprop

grt mendelt
Hoi Mendelt, bedankt voor je reactie, ik kan ze echter nergens online zien bij simprop, ik zal er wel weer lekker langs kijken maar heb je een linkje?

Would be very nice if Gaspar came up with a brushless converter, brushed quality motors are getting very sparse.
Probably incoorporated in due time....until that time I stick to brushed :D)

Groetjesss,
 
Ondertussen motortje van Theo binnen gehad waarvoor nogmaals mijn dank Theo!!! Kan ik weer lekker verder. :D

Past precies in het huisje wat ik al gemaakt had, nog een kunstof kapje gedraaid van pvc en voilá:
Grotefoto-VJC7EDL3.jpg


FOD kapje ook gelijk effe onderhanden genomen, was na jaren gebruik smerig en het opgeknoopt thee zeefje had ook zijn beste tijd gehad. Nog zwart spuiten en fuel-proof maken. De motor bullet is niet rond van voren, dat komt omdat ik zo min mogelijk voorwaartse ruimte wil verspillen, de brandstoftank komt er precies tegen aan om zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt te passen. Al weer iets verder!

Groetjes,

Grotefoto-NTUZHX8U.jpg
 
Ondertussen motortje van Theo binnen gehad waarvoor nogmaals mijn dank Theo!!! Kan ik weer lekker verder. :D

Past precies in het huisje wat ik al gemaakt had, nog een kunstof kapje gedraaid van pvc en voilá:
Grotefoto-VJC7EDL3.jpg


FOD kapje ook gelijk effe onderhanden genomen, was na jaren gebruik smerig en het opgeknoopt thee zeefje had ook zijn beste tijd gehad. Nog zwart spuiten en fuel-proof maken. De motor bullet is niet rond van voren, dat komt omdat ik zo min mogelijk voorwaartse ruimte wil verspillen, de brandstoftank komt er precies tegen aan om zo dicht mogelijk bij het zwaartepunt te passen. Al weer iets verder!

Groetjes,

Grotefoto-NTUZHX8U.jpg

hoi gerald

je hebt gelijk staan er niet meer tussen
maar heb nog een adres gevonden

RC World BV

vlg mij is het bestel nr GR 6370


net als jou motoren beginnen ook met GR haha

grt mendelt
 
Denk dat die net te zwak is..... De 300 was altijd zwaarder belastbaar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
startmotor

GR Rules ha ha ha!! :cool:


Dat is een speed 300, die past nét niet in m'n huisje. Ik zie wel een graupner 280 race 6V, maximaal 7,2V. Zou dat gaan met een volle 2S van 8,4V?
RC World BV :: Motoren :: Electromotoren :: Vliegtuigmotoren :: GR7300

Grt,

hoi gerald

heb ik vroeger wel gebruikt
maar de lagering was slecht heb ook wel eens zulke motortjes gezien waar ze aan de voorzijde een kogel lagertje maakten
door de druk kracht verschuift het asje wel eens
komt behoorlijk veel druk kracht op
grt mendelt
 
hoi gerald

heb ik vroeger wel gebruikt
maar de lagering was slecht heb ook wel eens zulke motortjes gezien waar ze aan de voorzijde een kogel lagertje maakten
door de druk kracht verschuift het asje wel eens
komt behoorlijk veel druk kracht op
grt mendelt
Nu je het zegt, heb ook zoiets wel eens gezien. Als druk lager ook een relatief simpele oplossing gezien, aan de achterkant in het huisje (Voorkant...) met de boor een kleine dimpel boren en er één kogel van een lager in stoppen, precies gecentreerd met het 2mm asje. Dan heb je een heel klein contact wat heel glad is en hard genoeg om niet in te slijten en het motor asje op zijn plaats te houden.

Maar heb nu een MPX 280bb gevonden dus ben weer effe voorzien, ik ben alleen bang dat deze serie niet meer gemaakt wordt gezien ze bijna overal uitverkocht zijn. Wel jammer! :(

Grt,
 
Hoi Ben, ongeveer 0,5mm, mag iets meer of minder zijn maar niet té veel. Als het té veel is druppelt er veel brandstof naast de stift ergens in de verbrandingskamer waarna je bij switch-over een hotstart krijgt, speling té klein en het koekt snel dicht na een paar starts. Het is een beetje pielen, de stift loopt op het einde traps. Dat kun je met de boor doen, je kan ook het tipje beetje dicht drukken met een botte beitel, kan je altijd weer ruimen indien nodig.

Grt,
Gerald
 
Nu je het zegt, heb ook zoiets wel eens gezien. Als druk lager ook een relatief simpele oplossing gezien, aan de achterkant in het huisje (Voorkant...) met de boor een kleine dimpel boren en er één kogel van een lager in stoppen, precies gecentreerd met het 2mm asje. Dan heb je een heel klein contact wat heel glad is en hard genoeg om niet in te slijten en het motor asje op zijn plaats te houden.

Maar heb nu een MPX 280bb gevonden dus ben weer effe voorzien, ik ben alleen bang dat deze serie niet meer gemaakt wordt gezien ze bijna overal uitverkocht zijn. Wel jammer! :(

Grt,

gelijk een paar kopen als ik jou was
raar dat ze niet meer gemaakt worden
eerst waren ze van multieplex toen van simprop
zijn waarschijnlijk niet zo gewild
grt mendelt
 
Back
Top