KJ66 Conversies

Hi Gerald
Sorry for My late in the answer.....we changed compressor using one with 7 blades, we enlarged cc holes to 5,5 and checked the kero needles
78058551ec4c834804d7a8f88f43339a.jpg
61093881dd0a26709305e33d9fa2f3c7.jpg

We putted it inside our phantom [emoji16]
 
Sorry for my late reply as well, my internet (and phone ánd TV) has been out for almost a week......

Very nice to hear the goor progress. I'm very interested in what changes you needed to make to suit the 7 blade compressor wheel, the standard 8 blade version should work as well. Maybe you want to share the new type wheel you found?

Yes, the holes can make a difference, it's all down to experimenting, but that's what our hobby is about, isn't it? :cool:;)

Good luck on test flying the F4, should be plenty power for that plane.

Best regards,
Gerald
 
Total F 4 weight is 9.2kg. .....if everything goes fine there will be all the trust we need...actually we are concentrated on plane balance and we read a Lot about phantom GC. ....there are a couple of theories. Someone as got some more info?( We checked on ski master istructions manual of F4 )
 
With that weight there should be no problem in power at all!!! ;) Good to see things are working out as planned, good luck on maiden flight.

I don't have any data concerning F4 CG, never flew one.

Best regards,
Gerald
 
Kerostart test

Hoi, gisteren flink aantal vluchten gemaakt met de F16B. Het waaide wel wat maar de kerostart werkte perfect! Geen enkele fail start, allemaal zoals geplanned. Héérlijk zo zonder start gas en ander extern equipment. Gewoon kapie dicht, ecu activeren via gas kanaal en wachten tot dat hij klaar is, erg mooi! :D:cool: Ook het automatisch na koelen een lekkere luxe (wat normale jet eigenaren allemaal hebben ha ha ha! ;)) Project geslaagd!

Groetjes,
Gerald

Grotefoto-L7IIH4VY.jpg
 
FADEC Downloaden

Hoi, ik zou graag de FADEC willen downloaden om een vlucht te bekijken, de laatste 51 minuten worden opgeslagen. Het is de Xicoy autostart V10 met de nieuwere 3 draads data kabel. Nu kun je dat USB kabeltje gewoon bij Xicoy kopen voor 25,- en een weekje verder. Ik zat me af te vragen of ik niet zelf zo'n kabeltje kan solderen, zo ingewikkeld is het niet. Heb alle ingredienten in huis maar weet alleen niet welke draadjes bij de USB 2.0 aangesloten moeten worden. Iemand enig idee?

Hier de USB 2.0 aansluitingen, zou relatief eenvoudig moeten zijn?
Grotefoto-DB3DQWWS.jpg


Hier de Xicoy kabel:
ecu_usb.jpg


Grt,
Gerald
 
Hoi Gerald, als je mijn kabeltje even los kunt maken weet je het zeker,ik weet niet of in het huis van de stick ook nog een printje zit .
meten is weten .
groetjes Rene

inmiddels even losgehaald voor je en kijk.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Gerald, als je mijn kabeltje even los kunt maken weet je het zeker,ik weet niet of in het huis van de stick ook nog een printje zit .
meten is weten .
groetjes Rene

inmiddels even losgehaald voor je en kijk.

full
Hoi Rene, bedankt voor het kijken maar ik zie je foto niet? :confused:

Grt,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hier wel te zien.
T is in ieder geval niet alleen kwestie van draadjes juist monteren er zit ook nog wel wat smd techniek tussen.
 
Hoi Rene, nogmaals dank voor de foto. Ik zie dat ik er helaas maar weinig mee opschiet...:(
Het is eigenlijk een sbus serieel USB converteren.
Inderdaad, ik zie een hele printplaat en die zit er niet voor niks. Het simpel usb naar JR solderen gaat dus niet lukken. Toch maar een data kabeltje bestellen bij Xicoy.

@ Berto, heb jij dat niet toevallig liggen?

Grt,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Errug mooi spul hoor, werkelijk prachtig! De toekomst van deze techniek staat echt nog in de kinderschoenen en ze kunnen nu al dergelijke complexe vormen maken, cool stuf!

Ik denk trouwens dat het torretje nog helemaal niet loopt, ze lopen en beetje vooruit op de zaken.... De verbrandingskamer heeft het gaten patroon verkeerd om, de grote koelgaten zitten voor bij verbranding en dat werkt niet. Dat kun je ook zien aan de eerste start poging, veul vlammen...... Ik twijfel of het ding loopt bij de tweede start poging, het klinkt laag toerig en volgens mij kun je de airstart ook nog steeds horen. Ze zullen er ongetwijfeld mee bezig zijn denk ik.

Groetjes,
 
Kan het artikel niet meer terugvinden maar ze hebben ook maar net idle gehaald, 33.000 rpm.

Maar waar t om gaat is om te laten zien wat GE tegenwoordig allemaal kan met de nieuwste technieken natuurlijk!

Ondanks dat t (nog) niet helemaal werkt, petje af!
 
Back
Top