KJ66 Conversies

Dear Gerald :)
what is the suitable material for the shaft and the specification of it ??

thanks,
 
fudy.jpg


h2u7.jpg

hello,
why your diffuser has 15 blades , is it depends on number of compressor blades ??
 
hello ..this diffuser run good with this compressor...is similar to garret 0024
but not the same (this compressor is slightly more high than standard 0024)

standard 0024 run good with this diffuser

GroteFoto-N8STLEUG.jpg
 
Hello,

I bought the same diffuser a few years ago on the Jetpower messe on the stand of Alfred Frank.
They told me it's the one used in their 180 Raptor.

Groetjes.
 
Hi Ahmed, I don't do any calculations, mostly trial and error....;)

That said, diameters of both wheels should be same in most cases and works fine. However, when having a good engine with efficient NGV/turbine combination we can increase impeller diameter to max 106% compared to turbine diameter. This wil give some increase in power for the same engine diameter/weight. (With different reaction turbine we can go even further but that only gives more torque to the shaft, no more direct power, good for turboprop engines)

Here some comparison for a typical 80N engine with 66mm turbine wheel:
66mm = 84N thrust @ 120K rpm
68mm = 96N
70mm = 108N

70mm turbine wheel:
70mm compressor 140N thrust @ 120K rpm
72mm = 160N
74mm = 180N

Data above gained via tests, not calculated.

Hope this helps?

Best regards,
Gerald


Hello Gerald,

i'm already have a 85mm compressor wheel .. will it works on a 70 mm turbine wheel ??? or should i buy the 85mm turbine wheel form jetmax
 
Hi Gerald and friends ,My name is Wayne Galea from Malta .I started building the GR180 as my first turbine project .I need some help ,I got the stainless .5 mm for combustion chamber and I am going to print the inner and outer templates to drill the holes.I have 2 questions ,from where I can get measurements for the combustion chamber end caps or spinning gigs pls so I work them ? and the evaporator tubes are inconel or stainless? does inconel spots weld with stainless ?

Thanks for your help ,I need your assistance to finish the engine coz you are all impressive builders ,I follow up this forum a lot.
 
Hi Wayne, welkom here! :D Another addict to turbine building ha ha ha ha!

First of all, my GR180 is an evolution of the well known reliable KJ66. A lot of construction idea's share this engine as well as combustion chamber ends. I suggest to read this built first. A lot can be found on the internet, here an example of the KJ files and drawings: www.pulse-jets.com ? View topic - KJ-66 Turbo Jet Plans

The fuel evaporator tubes (mostly refered as 'sticks') can be made from both inconel as stainles steel. Inconel holds much longer but ss is good and cheap for testing purpose so I suggest to start with this first.They both weld/spotweld nice to the ss sheet.

Best regards,
Gerald
 
Thanks a lot Gerald , Im a slow builder and decided to go for the combustion chamber .I will be asking lot of questions due that its my first build and I thank you all again for everything and all the help and info we share together ,I wish I manage to upload pics on this forum but I don`t understand fully the language .A small question ,from where I can buy the sticks and needles Stainless or inconel and what sized I need for them and fuel brass tubing pls.
Wayne
 
Hallo Gerald,

Even kort vraagje: gebruik je deze knipschaar ook voor rechte stukken of is dit alleen voor rond knipwerk. Ik moet nl. een nieuwe voorzijde verbrandingskamer knippen. Met de rand omrollen is de mijne mislukt. De achterzijde is wel prima gegaan. Ik zal trouwens mijn eigen draadje weer eens bijwerken. Die GR130 vordert gestaag, helaas alleen veel langzamer dan ik had gewild...
 
Hoi Ray, met deze knipper knip ik alles, ik heb niets anders. Gaat prima en hij blijft merwaardig lang scherp. De rechte sheets zijn niet 100% recht als je er een metalen lineaal tegenhoud maar dat maakt niets uit voor de werking.

Groetjes,
 
Knipper

Bedankt Gerald. Ik zag ook net dat hij bij Conrad 3,5x duurder is dan bij HBM. Mag je 3,5x keer raden waar ik hem ga halen :D.
 
Ghe ghe, simpel zat ja! :D Ik heb de mijne sinds ik begon met turbine bouwen, ergens 1993..., toen was ik nog niet zo'n rond shopper.;)

Grt,
 
last run diesel + 2% two stroke oil...
egt idle 560° egt° max 620°

after 1 years over in a box the engine run again :):)

10423680_10202478876597802_8500537481952522578_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frank.

Zo te zien zitten er dezelfde tandwieltjes in als in de Behotec pompjes, de 14 tands.
Deze geven een grovere opbrengst, d.w.z. met een grotere puls dan b.v. de Hausl pompjes welke een fijnere puls heeft doordat er tandwieltjes worden gebruikt met meer tandjes, dacht dat de Hausl er 19 gebruikt per tandwieltje wat een rustiger pomp debiet oplevert, en dat vinden de turbines wel fijn heb ik ontdekt.
B.v mijn ver doorontwikkelde RT Hammer, mede met hulp van Martin Stouten, loopt beter met een Hausl pomp dan met een Behotec pomp, de Hausl laat de motor sneller acc en ook weer sneller de-acc dan de Behotec.

Spreekt voor zich dat mijn beide pompjes heel soepel draaien en zowat hetzelfde debiet hebben bij gelijk voltage dus dat is wel gelijk, alleen de puls is anders.

Ik vermoed dat deze pompjes welke jij hier laat zien dezelfde loop karakteristiek als de Behotec hebben.

Ger.
 
Hoi Hans, ik ook geen ervaring met deze pompjes, ze zien er wel goed uit. Maar net zoals Ger zweer ik bij de hausl pompjes, werken prima en vooral idle doet hij het heel stabiel. Ook acceleratie gaat heel snel maar ook erg smooth met deze pompjes. Qua prijs maakt het volgens mij ook niet zo veel uit.

Groetjes,
Gerald
 
Bedankt,

Ik was vandaag in een kletsnat Ahrweiler.
Zo nat dat er niet gevlogen werd. ;-(

Maar gelukkig was het niet druk in de tenten heb ik ik me weer eens goed kunnen informeren bij vele stands. :-)

Frank
 
Back
Top