Kerobranders
Afgelopen dagen bezig geweest met de kerobranders, het concept werkt goed dus dan maar een paar bij maken voor de volgende motor en reserve. bij de eerste brander die ik had gemaakt had ik gebruik gemaakt van een oude gloeiplug omdat ik nog geen draad snijplaat heb. Nu merk ik dat deze plug tijdens het draaien toch nog wat lekt dus toch maar op zoek naar een passende snijplaat. En dan maar de draaibank aan het werk zetten....:
Haaks solderen om de hoogte zo laag mogelijk te houden zodat de plug binnen de ducting blijft.
Links m'n eerste prototype met ingeperst schroefdraadplug, rechts de kleinere plugjes uit één geheel gedraaid:
Nog effe testen in het model:
Dat werkt mooi! De F16B dual is er klaar voor. Morgen nog een laatste afstel test en dan staat'ie weer klaar om te vliegen:
Afgelopen week inmiddels ook de tweede FADEC binnen gekregen, de andere motor voor de oranje F16 ook maar gelijk ombouwen. Vandaag bezig geweest met het solderen van de kabels:
Ik blijf er trouwens versteld van staan hoe klein ze die ECU kunnen maken, er zit werkelijk álles in en hij is nog kleiner dat een klein lucifer doosje.
Het zaakje effe provisorisch op de testbank geknoopt en meteen een start check doen op de garage vloer, je bent toch benieuwd niet waar!
Heb precies dezelfde waarden en data gekopieerd als in de andere FADEC en hij startte meteen in één keer met nauwelijks vlammen, zie filmpje hieronder. Daarna nog 10x start gemaakt, elke keer vlekkeloos. Het verbaast me eigenlijk hoe betrouwbaar deze manier van starten is. Met de gas starts had ik nog wel eens no starts en hot starts door varieerende gas drukken in de fles maar dit gaat iedere keer perfect, echt mooi om te zien.
Misschien deze morgen ook gelijk af testen, dan kan het ook in het model in gebouwd worden, kunnen we weer een hoofdstukje afsluiten. Misschien tóch maar eens verder kijken naar die sterkere motor GR220.......

....heb er eigenlijk wel zin in!
Groetjes,
Gerald