Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hey,
Vorige week werd er getipt door Paozee dat er een Mosquito te koop stond op Marktplaats. Toch maar even gekeken en verrek nog geen 10 minuten vanaf mijn huis. Van Jan Jaap (JJ de Bom) die al eerder had geboden mocht ik de Mosquito voor zijn bod ophalen. Nogmaals dank Jan Jaap!
Collectors items
En wat oude reclame leuk om te lezen, er zit zelfs nog bespan doek bij
De vleugels zijn aardig te repareren, een paar gebrokken ribben. De doos ziet er compleet uit maar dat valt erg tegen. Veel hout hoort er origineel niet in. De verkoper had de doos onlangs weer van een kennis terug gekregen en wist dus zelf niet te vertellen wat er zoal mee gebeurt is. Gelukkig zitten de tekeningen erbij dus alles is na te maken.
Nu vroeg ik mij af of er ook een ''Bauanleitung'' is van de kit, want het is geen simpel kistje viel me op. Ik hoop hem natuurlijk voor het volgende VGT af te hebben met motor
Gefeliciteerd met al dit origineels!
Mocht je er de originele motor in willen bouwen.........die heb ik liggen en kun je voor niks krijgen.
Hoor het wel.
Succes ermee!
Bedankt voor de reacties!
Ik zit een beetje naar set-ups te kijken maar heb daar toch niet veel ervaring mee.
Wat hebben jullie gebruikt of wat lijkt jullie het beste? Is het bijvoorbeeld verstandig een inrunner te gebruiken ivm de smalle neus. Ik lees het graag!
Als je de eerste paar pagina's van mijn Mosquito draadje doorworstelt word je denk ik heel wat wijzer! Kees en ik hebben volgens mij hetzelfde motortje ingebouwd, is krap maar het kan. Word in het draadje allemaal beschreven.
Succes met de ombouw en dan zo snel mogelijk maar eens met de Mosq'en om hoog!
zo om even met de deur in het draatje te vallen:lol: ik heb waarschijnlijk n 2 tal cirrussen gescoort met 3 sets vleugels opknappers!! daar zou toch nog 1 goede cirrus uit te halen moeten zijn hoop ik ??ik moet ze nog gaan bekijken we zullen zien
Hoi Kees,
Een tijdje geleden de volledige doos eens doorgespit en alle tekeningen uitvoerig bekeken. Helaas blijkt het dat de kit bij lange na niet compleet is. Dat wordt dus heel veel zelf uitzoeken en snijden. Is natuurlijk leuk en leerzaam, maar kost ook veel tijd en andere kisten hebben op het moment voorrang (Cirrus(75) Je aanbod lijkt me wel wat! Als ik er dan ook zo'n mooi gelakt rompje bij krijg
De Mosquito is een redelijk goede electrozwever.
Maar de beste zwever die graupner in de jaren 70 heeft voortgebracht is de HY-FLY (gebouwd met knikvleugel).
Ten minste bij kalm weer.
Want eens het daar boven begint te stuiven kun je weinig aanvangen met die Graupner-oldies.
weet er iemand nog n bouwdoos, of n bv nog niet afgebouwde graupner mosquito te koop ? ik zoek er een voor niet al te veel geld als winter projekt laat t me weten als jullie er ergens eentje weten te staan ok ik hoor t wel :wink: