Mosquito van Graupner

Dat had ik tussen de regels door wel begrepen
2jump.gif

Ik hoor het wel... ik pas mij aan aan jullie en anders een andere keer
flag.gif

Mosquito Mannen

Hey,
Vorige week werd er getipt door Paozee dat er een Mosquito te koop stond op Marktplaats. Toch maar even gekeken en verrek nog geen 10 minuten vanaf mijn huis:D. Van Jan Jaap (JJ de Bom) die al eerder had geboden mocht ik de Mosquito voor zijn bod ophalen. Nogmaals dank Jan Jaap!

1001234v.jpg

1001235k.jpg

1001236.jpg

1001238ty.jpg

Collectors items:D
1001239m.jpg

En wat oude reclame leuk om te lezen, er zit zelfs nog bespan doek bij
1001240zo.jpg

1001242sm.jpg

De vleugels zijn aardig te repareren, een paar gebrokken ribben. De doos ziet er compleet uit maar dat valt erg tegen. Veel hout hoort er origineel niet in. De verkoper had de doos onlangs weer van een kennis terug gekregen en wist dus zelf niet te vertellen wat er zoal mee gebeurt is. Gelukkig zitten de tekeningen erbij dus alles is na te maken.
Nu vroeg ik mij af of er ook een ''Bauanleitung'' is van de kit, want het is geen simpel kistje viel me op. Ik hoop hem natuurlijk voor het volgende VGT af te hebben met motor;)

Ik lees het graag
groeten Rick

Motor.......

Dag Rick,

Gefeliciteerd met al dit origineels!
Mocht je er de originele motor in willen bouwen.........die heb ik liggen en kun je voor niks krijgen.
Hoor het wel.
Succes ermee!

mvg
Kees

Fantastisch

Mooi hoor, geweldig dat je deze originele op de kop hebt kunnen tikken.

De duitse originele Bauanleitung staat in PDF op mijn site samen met nog veel meer spul, kijk maar even: Index of /mbf/mosquito

Succes met de afbouw!!

Jacob Bos

Hallo Rick

Mooi dat het gelukt is geniet ervan.
Ziet er allemaal nog redelijk uit op de foto dus met wat inspanning is er wat moois van te maken.

Ko

Bedankt voor de reacties!
Ik zit een beetje naar set-ups te kijken maar heb daar toch niet veel ervaring mee.
Wat hebben jullie gebruikt of wat lijkt jullie het beste? Is het bijvoorbeeld verstandig een inrunner te gebruiken ivm de smalle neus. Ik lees het graag!

Groeten Rick

Rick,

Als je de eerste paar pagina's van mijn Mosquito draadje doorworstelt word je denk ik heel wat wijzer! Kees en ik hebben volgens mij hetzelfde motortje ingebouwd, is krap maar het kan. Word in het draadje allemaal beschreven.

Succes met de ombouw en dan zo snel mogelijk maar eens met de Mosq'en om hoog!

Jacob

Laatst bewerkt door een moderator:
zo om even met de deur in het draatje te vallen:lol: ik heb waarschijnlijk n 2 tal cirrussen gescoort met 3 sets vleugels opknappers!! daar zou toch nog 1 goede cirrus uit te halen moeten zijn hoop ik ??ik moet ze nog gaan bekijken we zullen zien:yes:

mvgr johan snijders

Ok, errug :offtopic: maar ik heb misschien wel belangstelling voor 'n setje vleugels. Je krijgt PB ;)

Op naar het Cirrus-draadje!

Om de............

vervuiling tegen te gaan zetten we er toch gewoon een mooie Mosquito op..;)

IMG_1249.jpg

Al aan het bouwen Rick?
Ik wil hem wel voor je bouwen hoor!
Erg stil als het om Mosquito's gaat op het forum de laatste tijd.

De mosquito mannen uit het Noorden!

Hoi Kees,
Een tijdje geleden de volledige doos eens doorgespit en alle tekeningen uitvoerig bekeken. Helaas blijkt het dat de kit bij lange na niet compleet is. Dat wordt dus heel veel zelf uitzoeken en snijden. Is natuurlijk leuk en leerzaam, maar kost ook veel tijd en andere kisten hebben op het moment voorrang (Cirrus(75) Je aanbod lijkt me wel wat! Als ik er dan ook zo'n mooi gelakt rompje bij krijg:cool:

Groeten Rick

De Mosquito is een redelijk goede electrozwever.
Maar de beste zwever die graupner in de jaren 70 heeft voortgebracht is de HY-FLY (gebouwd met knikvleugel).
Ten minste bij kalm weer.
Want eens het daar boven begint te stuiven kun je weinig aanvangen met die Graupner-oldies.

Jacob,

Dat was ik al van plan, de Dandy is alleen voorlopig ook nog niet klaar.

Bericht verstuurd vanaf mijn iPhone.

weet er iemand nog n bouwdoos, of n bv nog niet afgebouwde graupner mosquito te koop ? ik zoek er een voor niet al te veel geld als winter projekt :yes: laat t me weten als jullie er ergens eentje weten te staan ok ik hoor t wel :wink:

Back