De Tape heeft er een week aangeplakt. Na drie lagen humbrol lak de tape voorzichtig en probleemloos verwijderd. Neen, geen problemen gehad. Het betreft wel Tessa tape speciaal voor dit soort werk. Geen lijmresten of loskomende verf. Met gewone Tessa is dit soms een ander verhaal. Deze week lagen de werkzaamheden stil. Herfstverlof. Dus kleinkinderen bij Oma en Opa. Dan heeft Opa een deel andere opdrachten. Onder ander. Met kleinkinderen naar de waterkant.
Neen, het betreft hier een vrijvaart-scheepje. Destijds (toen ik nog beroepsgerichte vorming gaf aan kids met gedragsmoeilijkheden) hebben we eens modelscheepjes gemaakt. Die scheepjes kunnen enkel gewoon rechtdoor varen. Met de leerlingen hebben we dan ook een regatta gehouden. Dit met ongeveer een 40 tal scheepjes. De jongens waren dolenthousiast. En de strijd was op het scherp van de snee. Het prototype heb ik als herinnering bewaard. Ik heb met die kerels van alles gemaakt, zelfs een Titanic van 2.50m. Mvg, Aurectar
Nu terug naar de orde van de dag. Deze morgen decals op romp aangebracht. Het ging redelijk vlot. Enkel op het staartstuk wat moeilijk. Solartex laat zich niet gemakkelijk kleven. Zeker wanneer het kleine prutslettertjes betreft. Wie weet waarvoor Krosny staat (logo richtingsroer). Deze A met rood kruis is voor mij ook een raadsel. Zoals u kunt merken heb ik reeds het landingswiel gemonteerd. Gewoon een vast landingsgestel. Straks ga ik de patain monteren. Mvg, Aurectar.
(BTW, die bootjes zien er gaaf uit. Leuk dat je dat gedaan hebt! Niets geeft zo veel voldoening als zelf iets maken . . .) jan.
LZN Krosno; Zou een vliegtuighersteller (renoveerder, geen fabrikant) genaamd LZN moeten zijn uit Krosno Polen. Ik ben deze naam al eens tegen gekomen op het internet aangaande (Poolse) zwevers en motorvliegtuigen welke gedurende hun leven al eens gereviseerd waren bij dit bedrijf. Door zo'n renovatie kwam het voor dat er ineens een vliegtuig opdook welke bijv. niet meer in fabriekskleuren rondvloog. Kan overigens ook gewoon de lokale zweefvliegclub zijn. Wat ik had gelezen is dat er in die regio veel met luchtvaart te doen was. Opleidingen, herstel etc. etc. Die A met kruis? Wellicht om aan te duiden dat hier geen alcohol te halen valt? Blijft natuurlijk Polen Mooi vliegtuig trouwens, goed bezig!
http://www.piotrp.de/SZYBOWCE/pszd22.htm ^^ Deze link over de SP2124 had je waarschijnlijk zelf wel al eens gevonden?
Interessant Ik heb vandaag de laatste hand gelegd aan de romp, meer in het bijzonder de schokbreker onder de neus. Ook nog een wiegje gemaakt om de pasgeborene in te leggen. Beeldmateriaal volgt.
Er moet hier blijkbaar een probleempje zijn met de fotos. Ik krijg geen foto's meer op modelbouwforum. Voor wie toch benieuwd is naar de laatste evolutie. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1762604&page=2 Mvg, Aurectar
Blijkbaar heeft DeNorb een scherp oog voor kunst. Dit is inderdaad een kopie van een Rembrand (acriel op paneel) Van jongsaf aan ben geïnteresseerd geweest in de schilderkunst. In mijn vorig leven heb ik naast technisch onderwijs ook kunstonderwijs gevolgd. Zodoende zou ik nog regelmatig een palet bovenhalen en een doek afborstelen. De ene keer met meer succes dan de andere keer. Mijn specialiteit op dit terrein is portretschilderen. In die optiek heb bij wijze van studie enkele grote meesters onder de loep genomen. Onder ander de schilders Eugene Delacroix en Rembrand. Zo blijven we altijd bezig. Er is nu eenmaal zo veel te doen op de wereld. Te veel om één leven te vullen, spijtig. Maar ja, we moeten tevreden zijn met wat we hebben. En nu terug topic. Het is zo dat ik de Mucha-tekening van K.Nietser wat betreft vorm niet geslaagd vond en ik de boel hertekend heb om de real-scale vorm van M.-Standard optimaal te benaderen. Mijn oog merkte op dat die ronde aardappelvorm van de K.Nietser Mucha Neus aan re- designing toe was. Kijk hier http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=425952 Let op, het constructieconcept van K.Nietser kon ik wel waarderen. Maar de mooie vrouwelijke lijnen die de Mucha romp kenmerken zaten er niet volledig in. En daar was ik niet blij mee. Vandaar mijn esthetisch ingreep. En geloof me, veel heb ik niet moet corrigeren. Net zoals een portret hangt de gelijkenis soms van kleine dingen af. Maar ja, net die kleine dingen kunnen het verschil maken. In het leven is het soms ook niet anders. Of hoe de link van modelbouw naar andere domeinen maar een kleine stap betekend. Mvg, Aurectar