Reviseren D 10 stoommachientje

Ziet er weer mooi uit,maar hoe ga je dat hoogte verschil oplossen dat kan toch niet zomaar.
Dan wordt de slag toch iets te kort,verliest dan kracht of zie ik dat verkeerd.
Maar ik denk dat jij Frédéric wel een passende oplossing hebt,ik blijf het volgen,je hebt er een fan bij.
Arnold
 
zie ook dat tapgat Harm.

Typisch een stuart.
Helaas heeft de bouwer niet zoals ik eerst de tekening nagerekend.
Dit was in 1980 al bekend dat sommige tapgaten ter hoogte van de gaten voor de cilinderaftapkranen getekend waren.
Bovendien waren er gietstukken bij die te kelein waren om er een product volgens tekening van te maken.
En dan krijg je dit soort op de rand gaten.
 
full


De nieuwe kruiskop in aanbouw
 
Laatst bewerkt door een moderator:
full


Kolommen zoveel als mogelijk opgezuiverd en terug naar het midden gebracht

full


Drijfstang gat opgezuiverd en terug naar het midden
En een nieuwe kruiskop gemaakt
Deze is voor de oudijzerboer zeg maar
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Frederik, het is duidelijk: een nieuwe pen, te zien op de foto er na geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dacht dat de gaten zo slecht waren dat je er stukken rond in wilde solderen, om daarna nieuwe gaten te boren, zoals ik gedaan heb met de omzetschaar.
Op die eerste foto was niet te zien dat dit al een nieuwe lagerpen was.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat ben ik blij dat het hier over het algemeen niet zolang duurt.
Zeker wat betreft o-ringen is het vandaag bellen (door de weeks dan uiteraard) de dag er na afhalen.
Doe je er dan nog vet aan?
molykote 111

IMG_3448_grande.JPG
 
bij een goede gereedschap zaak.
je zou in den bosch kunnen kijken bij biesheuvel (dat is in de buurt)
Ploegweg 15A
5232 BR ’s-Hertogenbosch
Tel. +31 (0)73 621 24 25

net zover?
Marinus van Meelweg 17
5657 EN Eindhoven
Tel. +31 (0)40 206 66 00

groothandel misschien: (levert mogelijk niet aan partikulieren)
Zanten
Kennedylaan 24 5466 AA Veghel, Netherlands
0413 348585
 
@v.Gent
Ik zal U wel wat echt vet sturen zodat één keer invetten genoeg is voor de rest van het leven.
Hitte-, druk- en water bestendig met een zeer hoog smeer gehalte.
Wordt geen water als het warm wordt, maar is koud ook "vloeibaar" en geen dikke stroop.
Asbussen gevuld met dit vet gaan een leven mee en hoeven (nagenoeg) nooit bijgevuld te worden.
Houdt de brievenbus maar in de gaten daar in Veghel.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top