hallo harry als je de busjes die in de uithouders zitten kunt los krijgen dan kan je deze opnieuw monteren en ze iets naar achter laten doorsteken dan kan de schroef niet meer raken aan de uithouder en zitten de busjes iets mooier verdeelt gr raf
Hoi Raf Bedankt voor de tip, maarre........helaas zitten ze muurvast Maar er is een oplossing, dankzij jouw idee! Ik heb denk ik nog wel kleine busjes liggen, waarmee ik de ruimte mee kan creëren. Ik ga weleens door mijn voorraad ongelofelijke modelbouwrommel heen En ik ga nog maar eens van die klinknagels erbij kopen. Hoe meer ik materiaal over de Uboot van het net haal, kom ik erachter dat ik te weinig van die klinknagels heb gekocht. Ook voor het dek heb ik nog nodig....... Nog maar eens 6000 erbij. Zoveel kosten ze ook niet. Bedankt Raf voor het meedenken! Groet, Harry
@Harry, heb je soms een paar maanden straf gekregen dat je al die klinknagels op de boot gaat plakken? Hein
hallo harry voor aan de boeg niet vergeten dat daar een opening moet zitten nogal groot gat met andere woorden daar kan een sleep haak in worden vast gezet misschien staan daar nog foto's bij manfred zijn topic gr raf
hallo harry ja bedoel ik maar de opening zit niet altijd zo hoog soms iets dieper in de romp weg gewerkt gr raf
Deze foto is genomen van de U995 in Laboe Is van de VIIB ongeveer hetzelfde? Ik kan er niet duidelijke foto's van vinden. Groet, Harry
hallo harry ik zal eens zoeken of ik er nog een foto van heb wel een paar 1000 foto's doorzoeken gr raf
Een paar 1000 foto's???:-o.....moet je gaan uitgeven in een Uboot hobbyboek....kan je leuk aan verdienen. Zoveel heb ik er nog niet eens gezien op het Internet
Het dek vastgelijmd met epoxy....morgen kramp in mijn handen van het uitknijpen van de epoxy-zut uit het potje Het dek op de achtersteven zit nog wel geborgd met tape, maar dat is er nu ook inmiddels af. Het begint er al een beetje op te lijken. Morgen rustig beginnen met schuren van het dek op de romp. Groet, Harry
Het dek helemaal sluitend op de romp geschuurd. De hele boot daarna geschuurd met korrel 400. De boot onder de douche gezet en meteen stevige borstel het schuursel uit de naden geborsteld. Helemaal schoon gespoten en nu ligt hij te drogen. Ik zeg zelf; Het zit er strak op Nu maar een aantal dagen laten drogen. Bied mij mooi de kans om naar de BOOT-messe in Dusseldorf te gaan. Lekker vergapen aan boten die ik toch niet kan betalen Wanneer ik terug ben, ga ik maar eens een aantal tubes Revell Plasto tegen de romp aankwakken en glad schuren met korrel 600. Inmiddels al 20 vellen schuurpapier er doorheen gewerkt....korrel 180 en 400 En als dat klaar is, begin ik aan de 6000 klinknagels....:-o.........Ik lijk wel gek;-) Wordt vervolgd Groet, Harry
hallo Harry je bent gedomme de span draden vergeten voor aan de afwijzers nu deze nog monteren gaat een moeilijke klus worden de nieten moet je ook nog afschuren nu steken ze te ver uit tussen de nieten en de uithouder kan je de spandraden steken (ik heb inox gebruikt) je kan proberen met een haakje de standraad op te vissen tussen de openingen door in het dek dan met de tweede een lus maken die je ook ophaalt en daar de eerste terug mee door trekken aan de andere kant en dan spannen door ze door de inet te trekken sommige doen het met een staal draad maar dat is echt niet mooi gr raf
HELP!! ... ....Afwijzers????....wat zijn dat en welke nieten bedoel je?? Of bedoel je de armen van de duikroeren vooraan? Ik was van plan om die busjes( zijn dat de nieten, waar je het over hebt?) eraf te slijpen, want die waren al gemonteerd toen ik de boot kocht. Maar waar komen dan de spandraden??
hallo achter juist boven de brandstoftanks moeten L/R nog twee gleuven gemaakt worden dan onder de Bteanks moeten roosters komen en onder de kiel moet een verbreding komen waar twee inlaat roosters komen te zitten zie hier manfred zijn topic van zijn zeer mooie boot bouwverslag-viic-1-35-a-13 niet moeilijk om te maken met een zeer optische meer waarde aan je boot gr raf
Ik ben meteen het net opgedoken om naar die spandraden te zoeken Dit zijn de spandraden die je bedoeld? Deze zijn nog wel te monteren Ik ga snel kijken op de link van Manfred Bedankt voor de tip! Groet, Harry
Alvast een paar foto's van de opening in de boeg voor de sleepkabel: VIIC: Ook is de tension wire bij het voorste duikroer goed te zien. VIIB: VIIC: Hier zijn de bevestiginspunten van de net cutter nog goed te zien. Op 1 maar 1941 werd de order gegeven deze te verwijderen van de boten.
Bedankt Jonkje!! Die spandraden van het duikroer zijn nog wel te maken Raf: Ik zit eraan te denken om dit te gebruiken voor de antenne draad en spandraden. De draad is 0.45 mm dik. Komt dat nog een beetje overeen met schaal 1:40?
ik heb daar inox kabel voor van bij webamodelbau heb nog ergens dat adres liggen maar omdat uw boot toch niet vaart kan je deze best gebruiken gr raf