De theorie mbt. 8s vs 10s ben ik helemaal met je eens, ook dat de WindS een vrij slank toestel is met ook een relatief dun profiel. Je zult er dan ook niet snel iemand langzaam een programma mee zien vliegen, omdat die kist dat eigenlijk niet wil, die heeft wat snelheid nodig.
Het stroomverbruik wat ik noem voor P11 is een realistisch stroomverbruik uit de praktijk, met wind. Dus in windkracht 6 kan ik met 3800mAh vrij groot en vrij hard het P11 programma vliegen. Een F11 zou dus met een 5400 of zelfs een 6000 mAh pack prima kunnen. Qua gewicht, om onder de 5kg te blijven, zou ik zelfs een configuratie met 7000mAh kunnen pakken, en dan kom ik nog onder de 5kg uit)
Met andere woorden; dat is op de WindS met de Axi het probleem zeker niet.
Als ik mij niet vergis, was bij de laatste wedstrijd Jan v. Vliets motorsteun gebroken en kon hij daarom 2 wedstrijdvluchten niet maken. Ongeacht van hoe hard mijn WindS 110 sleet, ik heb er geen wedstrijdvluchten door gemist.
Ze sleten inderdaad wel hard, maar ik heb er dan ook behoorlijke aantallen vluchten mee gemaakt in korte tijd op een niet denderend veld; toen de laatste crashte stond de teller op iets van 1100~1200 vluchten, in betwijfel dat Danny's oxalyssen dat aantal gehaald hebben of ooit gaan halen, en heb er ook geen zicht op op wat voor onderhoud Danny allemaal gepleegd heeft op die toestellen ondertussen.
De steek onder water is verder prima, want de opmerking is niet geheel onterecht natuurlijk, het punt blijft alleen wel staan dat de slijtage/defecten aan de 110 geen van allen te wijten waren aan de motor. Sowieso herken ik mij niet in de 'Oracover-klacht', mijn schades waren te wijten aan een idiote bestuurder wegens te lang doorvliegen en dan een accu leeghebben op een hele nare plek, een ontvangerlipo die zichzelf opblies in de lucht en een emcotec schakelaar die zichzelf uitschakelde. Niets motor of slijtage gerelateerds dus.
Ik durf te wedden dat als je Danny zou vragen naar de incidenten die er geweest zijn met de Oxalys, dat ze nagenoeg allemaal met de motor te maken hebben. Die gebroken motorsteun op z'n minst.
Daarnaast vergelijk je dan een geheel glas ZNLine kist van 1500+ euro met een houtbouw kistje van 375 euro.. dat daar verschil in zit, moge iedereen duidelijk zijn.
Jullie kiezen uiteindelijk zelf toch ook voor een electro-aandrijving, terwijl je zelf aangeeft dat de YS meerdere voordelen heeft (zoals bv. ook de mogelijkheid om met een 5500 gram wegende kist de wind in te gaan als dat moet), en tóch kiezen jullie voor de C50. Ik kan mij niet voorstellen dat het kostenaspect daarmee te maken heeft, dus kennelijk ben je het ergens stiekum toch wél een beetje met mij eens
Het gesmeer van zo'n motor, de totale onbetrouwbaarheid (de YS heeft CPLR al een WC gekost), de enorme trillingen, enzovoort..
Ook is het toch wel verdacht te noemen dat de nieuwe YS maar niet uit komt en je ook ziet dat alle niet gesponsorde vliegers zo langzamerhand zijn weggegrativeerd bij brandstofmotoren (YS of anderen). Dat is toch ook niet zonder reden.
Hoe dan ook, in het kader van dit draadje.. we gaan het zien het komend jaar hoe de diverse aandrijvingen zich gaan houden.. nog een extra factor om het spannend te maken, behalve een subtop/middenveld die allemaal heel dicht op elkaar zitten.
Mocht Danny meelezen; natuurlijk heb je geen gaatje in je hoofd, ieder heeft zo z'n voorkeuren en zolang je met een YS ook wereldkampioen kunt worden, zal dat toch ook een werkende aandrijving zijn.. ik ben natuurlijk geheel niet objectief te noemen
In het kader van de echt flauwe gein, maar wel courant, als ik Moskowiz heette, zou ik bob wraken als jurylid nu