-14? -13? Je bedoelt de Hacker? De 13 draait meer toeren, dus kleinere prop.. of het verbruik minder zou worden, betwijfel ik.. de snelheid zal dan wel hoger kunne uitvallen idd. Derk vloog wel heel netjes één vlucht met 2900mAh, wat extreem weinig is, Hans Meij verbruikte in dezelfde ronde 3800mAh, ik (8s) 4100mAh. En F hoef ik niet te oefenen.. Roy had z'n dag niet en houdt niet van wind, maar dat komt verderop in het seizoen nog wel goed Ik zou nu het F ook helemaal niet kunnen vliegen, want dan schieten m'n accu's te kort. Bij trainingsvluchten was ik nog nooit boven de 3800 uitgekomen, maar kennelijk geef ik op een wedstrijd meer gas, afgezien van dat het ook wel erg hard waaide.. de 1e ronde schrok ik toen m'n lader 6% zei na aansluiten, moest ik 4400mAh laden. De 2e vlucht 4100mAh, de derde vlucht koste 3950.. maar dat is nog steeds te krap om met die lipo's een F te gaan vliegen, dan moet ik toch mininaal naar 5400mAh of zelfs 6000mAh toe. Dat kan ook prima qua gewicht, met 6000mAh kom ik op zo'n 4850 gram uit AUW, maar de portomonaie moet het ook nog trekken
Overigens; wat mij opviel; het forum wordt toch beter gelezen, dan mensen soms willen doen geloven.. ik wil de andere A vliegers oproepen het forum dan ook te gaan gebruiken.. nu ben ik hier de zeurpiet die elke keer een topic opent, maar dat doe ik wel met een doel.. ik denk dat het belangrijk is dat F3A vertegenwoordigt wordt op het grootste modelbouwforum in NL, ik heb destijds Robert ook gevraagd dit subforum te maken, en tot nu toe maken met name de A-vliegers er geen gebruik van. Imo een gemiste kans ter promotie van onze sport.. ik denk dat zeker de helft van de nieuwe aanwas de afgelopen 3~4 jaar, te danken is aan het forum.. food for thought. En als de rest meer post, hoef ik minder te 'zuigen'
ik vond het een hele mooie dag! Een voorrecht om mee te kunnen vliegen met de A, goed gevlogen naar mijn kunnen (ik had deze week pas voor het eerst het A programma aaneengesloten kunnen vliegen) en ik kijk uit naar de volgende wedstrijd!! Volkert
Ik heb me ook prima vermaakt, was leuk om iedereen na de lange winter periode weer te zien en te spreken en te bekijken waar iedereen mee op het veld kwam. Hans en Henri, petje af! Netjes gestuurd! Tevens leuk om te zien dat de 'strijd' tussen Volkert, Ruud en mijzelf zo te zien dit jaar onverminderd door gaat! Hopenlijk volgende wedstrijd iets minder wind! Groet Winfried
SC F3A dankt Gooi en Eemland Vereniging van Modelvliegers en alle vliegers, coaches, juryleden en medewerkers voor hun medewerking deze dag. Belangrijke mededeling: Helaas hebben we tijdens de controle enkele afwijkingen in de score invoer moeten constateren, als gevolg hiervan heeft de SC besloten alle scores op juiste invoer te controleren. Daarom zullen de (nu voorlopige) uitslagen nog niet bekend gemaakt worden totdat deze gecontroleerd zijn. met onze excuses voor deze vertraging, wij hopen de juiste uitslagen z.s.m. bekend te stellen. SC F3A
Waar gehakt wordt, vallen spaanders! Heeft dit, voor zover je nu kunt zien, nog invloed op de ranking? Of althans, zou dat kunnen?
Daar is op dit moment nog niets over te zeggen, alle scores moeten opnieuw ingevoerd worden of worden gecontroleerd. Pas daarna kunnen we een definitieve uitslag publiceren. nog even geduld, gr
Je begrijp dat ik het op het puntje van mijn stoel zit.. zeker ook omdat ik het niet verwacht had, was ik wel erg blij met de 5e plek.. als je iets veranderd, schuif dan Hans een plekje omhoog.. sorry Job, niet persoonlijk opvatten, maar ik ben ooit begonnen met deze tak van sport samen met Hans en Bram, dus tja..
Ik kan me voorstellen dat je jezelf graag omhoog ziet gaan. Maar Hans... En dat ten koste van een Indira in zeebaard stijl, ga je mond spoelen!
Oh, ik hoef zeker niet omhoog, maakte mij meer zorgen over de weg naar beneden Het blijft een Indira natuurlijk, geen zeebaard, en gebouw door blasfemisten die plaatjes willen maken van mannetjes die over het zeebaard logo plassen.. dat alleen al zou wat mij betreft voldoende zijn voor diskwalificatie. De de tsja, wat?.. jij hebt al vaak genoeg in de top-3 gestaan, gun het Hans ook een keer! Voor de niet ingewijden.. het vliegen met een Sebart kist is maar voor weinigen weggelegd, en dan krijg je scheve gezichten en jalouzie, zich uitend in het verbasteren van de merknaam in 'zeepaard', 'zeebaard', enzovoort.
Dan nu nog ff mbt de wedstrijd in het algemeen! Het is erg leuk om weer eens met 16 man op een F3A wedstrijd te staan. Dat is echt lang geleden! Daarnaast ook erg leuk om op de jurystoelen int. Juryleden aangevuld met oud toppiloten te hebben. Kijkend naar mijn eigen punten denk ik dat er goed en consistent is gejureerd. Dus een grote pet af voor de juryleden, die in vrij barre omstandigheden gewerkt hebben. Zonder veld, juryleden en vrijwilligers geen wedstrijd! Ook leuk om veel nieuwe kisten op de wedstrijd te zien met uiteen lopende motoriseringen en equipment, servo's zenders etc. Kortom, een hoop te zien. Zeker de moeite waard om eens te komen kijken op een F3A wedstrijd. De volgende is in Dongen, in Juni.
Idd petje af voor de juryleden en dank voor het werk, en de club voor het beschikbaar stellen van het veld, de koffie, cola, kroketten, enzovoort Daaraan gekoppeld.. A-vliegers, de juryplekken voor de B&C zijn nog lang niet allemaal gevuld. Je wil zelf ook graag gejureerd worden, dus geef je op om ook minimaal 1 B of C wedstrijd te jureren. Dat is wel het minste wat je terug kunt doen! Je hiervoor opgeven kan uiteraard bij Henny v. Loon. Zien is doen; er is ontzettend veel te leren door te kijken naar hoe een vlieger als Derk of Danny (of de rest) een programma vliegt, dus ik zou de groep B en C vliegers zeker aanraden de A-wedstrijden te bezoeken! Nog even afgezien van dat er toch wel een behoorlijk indrukwekkende collectie mooie toestellen en aanverwante zaken te bewonderen is.
NK Competitieoverzicht 2011 F3A-A Contest : F3A-A Gooi en Eemland Date: 01-05-2011 Schedule : F3A-A P11 Calc. Method : F3A ---------------------------------------------------------------- Using best 2 of 3 rounds for total Pos Pilot Prcnt Sum Summary ----------------------------------------------------------------------------------- 1 Vecht, van der;Derk 2000.0000 R1:1000.0000 R2:1000.0000(R3:995.8800) 2 Vliet van;Danny 1973.2700 (R1:633.4900) R2:973.2700 R3:1000.0000 3 Verkerke;Job 1790.7100 R1:902.8900 (R2:866.8100) R3:887.8200 4 Meij;Hans 1777.0300 R1:887.0500 (R2:880.1700) R3:889.9800 5 Zikken ;Henri 1746.3800 (R1:835.7000) R2:847.0700 R3:899.3100 6 Oostema;Roy 1727.0600 (R1:757.9000) R2:879.9400 R3:847.1200 7 Berendse ;Haijo 1645.1400 (R1:785.8300) R2:838.4200 R3:806.7200 8 Vecht, van der;Bert 1629.1400 R1:805.7500 (R2:775.1900) R3:823.3900 9 Schrichte;Sjoerd 1619.9600 (R1:783.9200) R2:788.3500 R3:831.6100 10 Vliet van;Jan 1569.7500 (R1:769.2300) R2:797.6700 R3:772.0800 11 Meerkerk;Ferry 1555.1400 R1:780.8800 (R2:767.6700) R3:774.2600 12 Wijk van,;Richard 1529.1700 R1:722.9100 (R2:711.1600) R3:806.2600 13 Kroes;Ruud 1340.6900 R1:666.3900 R2:674.3000 (R3:646.6900) 14 Zegers ;Johan 1338.0900 (R1:530.1300) R2:658.0900 R3:680.0000 15 Vries, de;Winfried 1334.3000 (R1:618.3000) R2:712.7500 R3:621.5500 16 Wagenaar;Volkert 1310.2900 R1:670.0900 R2:640.2000 (R3:622.6200) Scores between () are not used for the totalscore
Dat heb je snel geregeld Richard! Ook mooi om te zien dat er nergens echt grote verschillen zijn, voor alle plaatsen wordt dus strijd geleverd
Ter toelichting: Ik heb alle scoreforms voor ronde 1 en 3 opnieuw ingevoerd, dus ronde 1 is nu ook de echte ronde 1. Voor ronde 2 zijn alle scoreforms gecontroleerd en zo nodig gecorrigeerd / aangevuld. Een en ander heeft wat gevolgen voor de rangschikking, de top 3 is gelukkig niet veranderd.
Bij deze graag alle verstrekte lof doorschuiven naar Br@m Nog 1 puntje en ik heb een 900 score gevlogen.. mooi doel
Richard heeft inmiddels de site bijgewerkt met Bram's noeste arbeid: F3A-Klassen http://kunstvlucht.modelvliegsport....011/G&E/Wedstrijdoverzicht G&E definitief.pdf http://kunstvlucht.modelvliegsport.nl/F3A/2011/Uitslagen 2011/G&E/juryanalyse G&E.pdf