Upgrades Losi Desert Buggy XL

Ik heb nu een maand of 5 een DBXL en voor het geld vind ik het een super geinig karretje. Het eerste wat opvalt als je gaat rijden is dat het luchtfilter veel te veel olie bevatte, uitknijpen in een flink stuk keukenrol als je hem niet aan de praat krijgt. Maar om er echt een leuke race monstertje van te maken dan raad ik zeker het volgende aan:

29cc cilinder voor CY voor meer vermogen want op de orginele 23cc is hij echt niet vooruit te branden.

Victory uitlaat om de 29cc nog meer power te geven.

Schokbreker olie vervangen want de standaard olie is veel te dik. Ik heb de 40W van HPI gebruikt maar vermoed dat de 5W ook prima volstaat zolang je niet te hoog de lucht in gaat.

Nog een goede upgrade: 7.4v lipo ontvanger accu icm KillerRC accu deksel. Gaat prima met de Spektrum servos en ontvanger en ze reageren lekker fel en sterk

Iemand anders nog tips, ik hoor het graag

Gr
Marco

821f92329289f3f4c064c828463601d9.jpg


b61bcccbc09452472aefce9e706eb8ac.jpg
 
Zover ik vaak heb begrepen, is een 2 bouts niet echt geschikt voor 29cc of meer, zie hier.

Verschillende diff oliën kan ook het proberen waard zijn, kan net dat beetje extra tractie geven of net een wat betere draaicirkel.

Ben eigenlijk wel benieuwd of een 5ive zijn extra geld waard is, is natuurijk ook wel een vraag stuk voor mensen die een Losi willen kopen maar niet weten wat.
 
Mijn 29cc houd zich prima moet ik zeggen. Maar daarbij wel de opmerking dat ik hem niet echt op zijn donder geef. Dus eerst goed warm lopen en dan langzaam vol gas erop.
Ben recreant, geen wedstrijd rijder.
Moet ook beetje op het budget letten natuurlijk. Een vierbouts motor gaat minimaal een 240/250 euro kosten... Voor dat geld heb ik de 29cc en de Victory gekocht.
Van die diff oliën heb ik ook gelezen ja en ga ik de komende winter in verdiepen.
 
Zover ik vaak heb begrepen, is een 2 bouts niet echt geschikt voor 29cc of meer, zie hier.

Verschillende diff oliën kan ook het proberen waard zijn, kan net dat beetje extra tractie geven of net een wat betere draaicirkel.

Ben eigenlijk wel benieuwd of een 5ive zijn extra geld waard is, is natuurijk ook wel een vraag stuk voor mensen die een Losi willen kopen maar niet weten wat.

Een 5ive is wat beter gebouwd, waardoor je minder speling hebt. Verder is een 5ive ook wat groter dus meer materiaal. Kwa prijs verschil vind ik het wel rechtsvaardig.

Upgrade voor de dbxl, neem een setje hardere shock veren achter. Stock is veelste zacht.
 
Shocks achter zijn prima.
Ik heb mijn DBXL wat meer pre-load gegeven en wat dunnere olie.
23cc is voldoende om lekker los te gaan, je krijgt er echt een leuke middag mee om.
Ga je rijden met 5t's en 5b's, dan moet je een ander blokje monteren....maar dat geldt ook voor de 5ive.
26cc is voor de 5ive ook te weinig om mee te komen met HPI's (de rechte stukken tenminste)

De HPI baja's zie ik als een platform.
De Losi 5ives zie ik als een platform en als laatste de DBXL...dit is ook een apart platform.
Te vergelijken zijn ze niet.
Dat een 5ive groter is en dus meer materiaal bezit vind ik een wazige opmerking ;-)
Of hij beter gebouwd is, ik denk dat het gezien het gewicht op het zelfde neerkomt.
Veel kilo's, 6mm chassis en dikkere servo's en alu shock towers te zamen met een 26cc of de DBXL met minder kilo's, 4mm chassis kunststof shock towers met een 23cc.....ik kan ze niet vergelijken.
Ze zijn beiden goed.
 
Hoezo wazig?!

Een bmw 5 serie is toch groter dan een fiat panda en dus meer materiaal?! Dus dat die duurder is dan een panda, is te begrijpen toch?!
Beter gebouwd heb ik niet over meer of dikkere/betere materiaal, maar over de pas vorm van onderdelen. In een Losi 5ive zit gewoon minder speling op de wielen dan bij een dbxl.
Maar goed, hoeveel mensen zie jij nog met een stock motor rond rijden?
Het ligt maar net aan wat je van je auto verwacht. Hoe dan ook, die losis zijn stock een stuk beter dan die bajas. Zowel in rij gedrag als in robustheid.
 
De CY 29cc cilinderkist zijn een regelrechte ramp.
Zie de link hierboven.

Een 4-bolt motor hoeft echt geen €250,- te kosten.
Koop een CY F-270 4-bolt motor,,,, kost om en nabij de €200,- geheel compleet zelfs met koppeling.
Deze motor zal je qua prestaties verbazen.
Standaard zit er een +2mm stroker krukas in en C3 lagers!
Met een aangepaste Zenoah G290RC cilinderkit erop kun je vrij gemakkelijk een beast (30,5cc) van een blok opbouwen.
Ik heb zo al meerdere blokken aanpast om dit mogelijk te maken.
 
Ik had nog HPI olie liggen van de Baja, 40w en 5w waarbij de laatste de dunste is.
5w voor en 40w achter heb ik het uiteindelijk gedaan. Ik moet zeggen, hij wiebelt beter
 
Ik had nog HPI olie liggen van de Baja, 40w en 5w waarbij de laatste de dunste is.
5w voor en 40w achter heb ik het uiteindelijk gedaan. Ik moet zeggen, hij wiebelt beter

Hpi olie is een forkolie. Het is stukken dunner dan silicone olie die losi gebruikt. Zo is uit mijn ervaring die 40wt ong gelijk aan 20wt losi silicone olie. Die 5wt van hpi is nog dunner dan water. Zo verlies je demping vd shock waardoor je auto instabiler wordt. En natuurlijk klapt je bodemplaat vaker en harder tegen de grond aan.
Beste is gewoon wat stuggere veren te nemen en toch gewoon de dikkere silicone olie te gebruiken. Zo komt je auto en vd grond en heb je voldoende demping.
Als je nog mensen zoekt hier in de buurt om te rijden, ik ken er nog 2 die ook een dbxl hebben.
 
Ik zag dat het Black Friday Sale was bij DDM dus twee sets harde veren staan in bestelling.
Rij altijd op IJsseloord 2 helemaal achteraan tegen de dijk. Mooi veld, lekker groot. Wel leuk om een keer te meeten ja
 
Ik ben al tijdje gestopt met bigscale. Maar pm me je nr maar, dan breng ik je wel in contact met die mensen.
Bij ddm is verzendkosten vrij hoog. Kijk even bij amain of liquid. Daar kom je vaak goedkoper uit wegens de lage verzendkosten.
 
Samba besteld bij Harry,deze moest stiller zijn,dan de Victory pijp
En een Killerbee,met heel circus met toeters en bellen volgens mij,voor een recordbedrag van €70..., hopelijk werkt deze op de meegeleverde Spektrum
De Spectrum vind ik wel een mooi ding,beter dan die dingen die je bij Hpi krijgt
Leuke auto verders,beetje concept van een truggy of buggy 1:8 of 1:10, ipv een u balk met platte plaat van de Hpi Baja ( enige auto die ik eigenlijk ken,voor deze,andere merken heb ik nooit bekeken)
Beetje rustig volgens mij ook op big scale rc gebied,crisis tijd:mad:
 
Back
Top