voeding voor lipo lader 6S

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door gerritzwolle, 6 dec 2012.

1. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    ik heb inmiddels de 2 bruggen door geknipt dat is 1 contact die ik heb plat gelegt nu nog de andere en dan kan de voeding dicht neem ik aan .

de 3 pennetjes heb ik al verbonden van bijde voedings .

ze gaan indd in serie om zo toch de 24V en ruime 45 A tekrijgen .
    moet alleen nog de bedrading eraan maken die van de ene naar de andere voeding gaat en dan naar de lader .

moet ik verder nog iets doen om het goed werkend tekrijgen of is dit alles ?

graag even spoedig reageren dan kan ik verder met het afbouwen .

Laatst bewerkt: 10 jan 2013
  2. Ernst Grundmann

Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    27 aug 2002
    Om zeker te zijn dat je echt de juiste verbindingen los hebt gemaakt kan je het beste even met de multimeter meten. Als je de weerstand tussen de behuizing en de MIN meet moet die heel erg hoog zijn, het liefst oneindig. Als je toch een lage weerstand meet dan is er dus toch nog een verbinding en moet je de voedingen nog niet in serie schakelen.
    Ga dan goed zoeken waar die verbinding zit en verwijder die ook!
    Safety first!!

3. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    hoi

bedankt voor de info allemaal .

heb vanavond de hele mikmak gesoldeerd en geisoleerd en heb nu 1 grote voeding van 25,4 volt en ruim 45A

enigzins wel luidruchtig ,dat neem ik maar voor lief voor die 50 euro totaal .

nu zit ik met de volgende probleem .
    hoe stel ik de lader in , want snap er nog niet veel van .

ik heb om te testen de lader ingestelt op 2s 4000mah , maar de lipos is 7.4volt , en ik krijg de lader niet hoger dan 4.2-C ongeveer ,kan niet omlaag drukken en ook niet omhoog .

weet iemand hoe dit zit ?

of dat iemand een nl handleiding weet ?

uit het boekje word ik niet veel wijzer is frans/duits/engels en geen nl helaas .

hoor het graag .

4. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    heeft deze lader Fusion Emperor L712b Pro de zelfde menu als de powerpeak ec bid duo 1000watt ?

want de laders lijken veel op elkaar en volgens mij de menu ook ?

5. gdw1963

gdw1963

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Als je de PSU's hebt aangesloten volgens bovenstaande foto, dan heb je het verkeerd gedaan. Je gebruikt pen 9 van het stekerblok en dat is de "Voltage Adjust", je moet pen 8 gebruiken. Goede kans dat het lawaai dan ook minder is/wordt.

Heb je een voeding aangepast zodat de minus niet langer aan massa ligt, of beide? In het laatste geval zou ik er een herstellen, lijkt me iets veiliger.

6. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    hoi

ja de 1 zegt dit de ander dat , welke is dan nu de goede ?
    op veel fotos zie ik echt deze setup als op de foto .

de voedingen werken gewoon goed nu , welke invloed heeft het dan als de pin 9 met de rest is verbonden , en niet de pin 8 ?

en indd 1 voeding heb ik maar aangepast aan de binnen kant . 2 kontakten plat gelegt van de - .

en bij beide voedingen de 3 pinnetjes zo gedaan als op de foto .
    en de voedingen raken elkaar niet , zitten gescheiden in een houten frame .

7. gdw1963

gdw1963

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Ik heb er destijds een hele studie van gemaakt en als je even zoekt op dit forum heb ik het al eerder uitgebreid uitgelegd. Ik heb diverse bronnen geraadpleegd en de enige echte juiste setup is die zoals ik hem beschreven heb.

8. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Ik heb het ook aangesloten zoals de afbeelding, werkt al enige tijd probleemloos. Het verschil tussen pin 8 of pin 9 (tweede van boven een naar links) is 0,27v verschil in de ingangsspanning. Qua koeling maakt het niet uit. Of tel de pinnen anders?
    http://www.helifreak.com/showthread.php?t=382876

Laatst bewerkt: 18 jan 2013
  9. gdw1963

gdw1963

Lid geworden:
    6 jun 2011
    Ik heb mijn bevindingen gebaseerd op het inmiddels 51 pagina's tellende bericht op DPS-600PB Builds - hints, tips and build plans - RC Groups

Gaandeweg komen ze er daar achter dat je pen 8 moet hebben en niet 9. Zoals eerder al uitgelegd 9 is voor Voltage Adjust (daarom meet je ook verschil met pen 8).

Ik zeg niet dat het niet werkt, maar helemaal correct is het niet.

Als je het forum bericht helemaal zou lezen kom je er ook achter dat als je het aansluit zoals aangegeven de ventilatoren geregeld zijn. Ook gaan ze halverwege aan de slag met eigen gemaakte regelingen.... Dit blijkt later helemaal niet nodig.... (Zo verging ook de discussie overpen 8 en 9).

Nogmaals ik zeg nergens dat het niet zou werken, het is alleen niet de juiste aansluitmethode.

10. heindert

heindert

Lid geworden:
    13 jan 2013
    dit

11. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    bouwverslag

bouwverslag 2x hp voedingen in serie.

stap 1

stap 2

stap 3

hier is de schroef er al uit en is de voeding al uit de behuizing , maar je moet dus als die nog in de behuizing zit de schroef eruit draaien en dan de stappen hier onder volgen.

stap 4

stap 5

dan heb je nog 2x 220 volt stekkers nodig die in de voedingen komen en die maak je vast aan 1 snoer (220volt) die druk je dus in het stopkontakt ,

die karton is om de 2e kontakt plat teleggen .
    dus gewoon kartonnetje onder de printplaatje en dan terug in de metalen behuizing plaatsen , en dan de schroef die eruit is gedraaid niet meer erin draaien , gewoon los laten .

gaat er dus om dat die printplaat de behuizing niet meer raakt , daarom dat stukje karton OF (krimpkous) gebruiken kan ook , zo zijn er wel meer manieren.

en die 2 bruggetjes is ook 1 kontakt die dus plat word gelegt daarom die 2 dus door knippen of los solderen.

als je dat heb gedaan de voeding weer in elkaar zetten en dan de rest van de stappen volgen en klaar is kees .

je kan er ook voor kiezen om de kontakten door te slijpen met een dremel , maar dat is mij iets te veel geweld :)

mocht je na deze uitleg nog niet snappen dan stuur maar een pbtje .

de voedingen zelf heb ik niet tegen elkaar aan liggen , dit omdat ik niet weet of hjet sluiting kan maken of wat dan ook , daarom heb ik een houten frame gemaakt met 2 gleuven en daar schuif ik ze in en sluit ze aan .

zal vandaag wel een foto maken van hoe ik dat heb .(ziet er nog niet erg netjes uit maar dat komt nog )

dit werkt 100 % ..

voedingen kan je op ebay kopen voor ongeveer 50 euro incl verzenden 2 stuks , totaal 1150 a 1200 watts en 25,4 volt (ruim 47 A)

succes .

Laatst bewerkt: 23 jan 2013
  12. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Bedankt voor je verslag,nu eens kijken ofdat ik deze server voedingen ergen kan vinden?????
    als iemand een idee heb dan hoor ik dat graag via PM (ik ben niet zo thuis met Ebay)

Greeetz
    Jeroen

13. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Voedingen zijn besteld in Duitsland via Ebay
    HP DPS600PB-ESP135PS

Nu nog even op zoek naar een 1000W lader,dan kan mijn eigen Hyperion EOS720iNet3 AD+15V 30A voeding de verkoop in

Greetz
    Jeroen

14. gdw1963

gdw1963

Lid geworden:
    6 jun 2011
    In stap 4 heb ik zelf, met behulp van een "dremel", het eiland compleet geïsoleerd door het aan de boven en onderzijde door te slijpen. Daarna heb ik het ook gewoon vast kunnen zetten met een schroef. Je moet ook maar een voeding aanpassen, bij de tweede moet gewoon de min aan aarde blijven!

Problemen, vragen en dergelijke liever NIET via pb oplossen, daar is nou juist het forum voor.

Laatst bewerkt: 23 jan 2013
  15. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    ja klopt dat kan je ook plat dremelen , maar ik vind dat nog wel een risico omdat je dicht bij andere draden en tin weggetjes zit , als je die ook door slijpt dan ben je verder van huis .

1000 watt lader kan je op ebay kopen robbe powerpeak ec bid 1000 watt duo voor 190 euro incl verzenden , nieuw !

daar heb ik de mijne ook weg , en de service is erg goed en snel bij hun .

hier de directe link naar de voeding http://www.rc-toy.de/8563+-+Robbe+Power+Peak-+Twin+EQ-BID+1000W.htm

16. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Daar zit wat in

Maar als ik het goed begrijp hoef je maar bij 1 voeding stap 3 uit te voeren?
    (schroef verwijderen en isoleren? en niet het boutje terug doen) en bij de andere voeding is dit niet nodig? of deze handeling bij alle 2 de voedingen uitvoeren?
    Ik neem aan dat je wel bij alle 2 de voedingen stap 3 het bruggetje moet door knippen? en de pennetjes doorverbinden?

Mvg
    Jeroen

17. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    re

je kan de 2 kontakten rustig plat leggen , er zijn meerdere kontakten waar die aarde maakt ,bijvoorbeeld de stopkontakt etc..

mar goed dit is wat ik weet en het werkt gewoon goed .

18. gerritzwolle

gerritzwolle

Lid geworden:
    28 aug 2012
    re

ja bij 1 voeding hoef je maar de kontakten plat teleggen .
    maar wel bij bijde voedingen de 3 pennen verbinden !

19. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Duidelijk,
    Nu even wachten dat de voedingen binnenkome
    Ik doe graag eerst wat huiswerk vandaar deze vragen
    voor mij is het voorlopig duidelijk

Bedankt

Jeroen

20. jjdehaan

jjdehaan