Waar zijn alle actieve forum leden gebleven?

Doe nu niet alsof het onze schuld is.
Jij bent te lamlendig om hoofdletters te gebruiken en je begon zelf over dat je daar vaker op gewezen bent.:)

Waarom zou je iemand lamlendig noemen als dat niet hoeft? Jullie hebben een verschil van mening en dat kun je van elkaar nog steeds respecteren.

Waarom zou je iemand lamlendig noemen als dat niet hoeft? Jullie hebben een verschil van mening en dat kun je van elkaar nog steeds respecteren.

Dat kan wel, maar dat moet je natuurlijk wel belangrijk vinden.
Maar ik geloof dat "we" alblijmogenzijndatmarc2nietallewoordenaanelkaarvasttyped.

Als ik even kijk naar mij persoonlijk en ook de wedstrijdrijders om mij heen zijn er nog maar weinigen die fora gebruiken. Steeds meer vindt er een verplaatsing naar Facebook plaats. Waarom? Het kost gewoon minder tijd en je bereikt je doelgroep makkelijk en snel, sterker nog de zeurkousen die in het verleden het nodig vonden om op alle berichten te reageren....daar heb je op Facebook geen last van, zij zijn immers geen vrienden. Daarnaast zie ik ook een verschuiving van de verkoop van RC spullen richting Facebook en als ik kijk naar websites als RC-Junkies en Truggy.nl daar vindt hetzelfde plaats, ook steeds minder forum communicatie.

Kortom, ik denk dat het aan de ene kant komt door een luie gebruiker, door snellere communicatie via andere media en het ontbreken van de "spammende" forum leden. De waarde van een forum als naslagwerk wordt door de gebruiker simpelweg vergeten helaas...

Een aantal jaren heb ik veel gelezen en gepost op dit forum maar de laatste maanden merk ik dat ik veel minder reageer. Ik lees nog wel heel veel. Voor mij heeft dat niet te maken met de nieuwe opzet van het forum maar met vermoeidheid en irritatie over de manier waarop gereageerd wordt. Elkaar vliegen afvangen, oeverloze discussies, onbeschoft reageren....ik ben er klaar mee. Precies wat je in dit draadje ook weer een aantal keren ziet gebeuren. Ik ben actiever op Facebook in groepjes met vrienden (voor het merendeel opgedaan op dit forum!) die nog wel normaal op elkaar kunnen reageren. Die zijn vaak net zo eigenwijs maar laten elkaar wel in hun waarde.

Wat het forum voor mij minder interessant maakt:
- verbod op winkelbesprekingen. Ik wil vaak juist weten wat je waar haalt en waarom. Ik snap de reden van het verbod wel, maar daarom wordt het forum voor mij minder waard.
- te actieve moderatie. Ik snap dat je scheldpartijen, schuttingwoorden etc. wilt weren, maar complete posts verwijderen vind ik wat ver gaan.
- bepaalde aspecten van het nieuwe forum. De traagheid bij het intikken van tekst vind ik niet leuk. Misschien moet ik langzamer tikken, maar daar word ik nóg ongeduldiger van.

Martin

verbod op winkelbesprekingen. Ik wil vaak juist weten wat je waar haalt en waarom. Ik snap de reden van het verbod wel, maar daarom wordt het forum voor mij minder waard.

Er is niets mis met het aangeven waar wat te koop is als er ergens om gevraagd wordt. Probleem is alleen dat er mensen zijn die vanwege eigen belang of een sponsorbelang graag een winkel in het zonnetje willen zetten. Hier aan verbonden dan ook het in het zonnetje zetten of juist het afkraken van een winkel(ier)

Maar nogmaals, als iemand iets zoekt mag jij heus wel aangeven waar het te halen is.

ik ben in veel dingen zeer positief over het forum .

enigste wat ik niet thuis vind horen op dit forum is alle sociale media onzin, en dat gezeur over iemand zijn schrijf stijl.

laat iedereen in zijn waarde., en wat de schrijf snel heid betreft daar heb ik geen last van .

ik lees en schrijf op het forum alleen via de groote pc en niet via een ander apparaat.

Tot een paar jaar terug heb ik met veel plezier actief deelgenomen aan dit Forum (veel geleerd en tips gegeven waar ik kon)
Maar door de zaken zoals PH-AJH en Martin al aangaven heb ik er toen voor gekozen (meer) passief gebruik te maken van dit Forum.
(voor mij was vooral de over actieve/ zeer aanwezige Moderators) de bekende druppel, ik ben op diverse andere fora actief (niet alleen modelbouw) daar word veel meer achter de schermen gemodereerd (zoals via PB's ) .
Na de laatste crash van het forum is zelfs het forum bekijken van gemiddeld 1x per dag terug gegaan naar 1x in de twee weken.
Maak geen facebook groepen (omdat ik niet zou weten welke (ben geen grote FB fan), maar een bouw draadtje lijkt me daar al moeilijk)

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb besloten ook geen bouwverslagen meer te maken en de lopende af te ronden.

Laatst bewerkt:
Dat zou jammer zijn Bertus, ik lees altijd graag je postings en bouwverslagen.
Ze zijn leerzaam en daar is juist dit forum voor bedoeld.

Ik zou het ook jammer vinden Bert.
Jouw berichten en zeker de bouwverslagen (of het nu een kist of een kast is) lees ik graag.

Klopt Erwin, het is allemaal leerzaam en het verbaast mij steeds hoe Bertus van niets (of bijna niets) iets geweldig moois maakt. Ik geniet ervan, en ik denk velen.
Ik reageer niet veel met oh`s en ah`s maar ik lees wel mee.

Ik kan zijn berichten gewoon lezen hoor, ik heb geen plonklijst.
En ja, als je het halve forum uitschakelt en tussen het bootjes gaat zoeken kom je weinig van Bertus te zien. Margoed, dat is je keuze.

Als je mij verteld hoe ik een handtekening moet plaatsen

Laatst bewerkt:
Ik kan zijn berichten gewoon lezen hoor, ik heb geen plonklijst.
En ja, als je het halve forum uitschakelt en tussen het bootjes gaat zoeken kom je weinig van Bertus te zien. Margoed, dat is je keuze.
Haha, duidelijk ergens last van, je schrijft ineens allemaal wartaal.:p

Om dan meteen je foto's ook maar te verwijderen is wel jammer. Zo heeft het verslag wat je hebt gemaakt ook geen waarde meer. Jammer.

Back