Met Bert ben ik het dus ook totaal eens!
Ik ben met stomheid geslagen, vanwege dit soort advies...
Ik rommel dan ook maar wat met benzine heli's, en heb de ervaring met de ouder type Zenoah's G230 puh. Alleen deze motoren kunnen met een L naald instelling van 1 draai uitgedraaid. Dit vanwege de veel kleiner carburateur, en cylinder met kleinere en minder spoelpoorten.
En de G231puh en G260 puh kunnen en mogen niet met zo'n magere L naald instelling draaien laat staan kunnen overleven!
Dit is persoonlijke praktijk ervaring..
In combinatie met "gewone" olie voor mengsmering en helemaal met de te magere L naald instelling lopen de huidige Zenoah's te heet.
En wat de olie kwaliteit betreft, vraag maar eens aan Bluebird hoeveel motoren hij heeft stuk gekregen met slechte olie.
Ik zal het merk olie maar niet noemen..
Eric.
Ik ben met stomheid geslagen, vanwege dit soort advies...
Ik rommel dan ook maar wat met benzine heli's, en heb de ervaring met de ouder type Zenoah's G230 puh. Alleen deze motoren kunnen met een L naald instelling van 1 draai uitgedraaid. Dit vanwege de veel kleiner carburateur, en cylinder met kleinere en minder spoelpoorten.
En de G231puh en G260 puh kunnen en mogen niet met zo'n magere L naald instelling draaien laat staan kunnen overleven!
Dit is persoonlijke praktijk ervaring..
In combinatie met "gewone" olie voor mengsmering en helemaal met de te magere L naald instelling lopen de huidige Zenoah's te heet.
En wat de olie kwaliteit betreft, vraag maar eens aan Bluebird hoeveel motoren hij heeft stuk gekregen met slechte olie.
Ik zal het merk olie maar niet noemen..
Eric.
Laatst bewerkt: