Zoom 400 of ... Neen, toch maar een Logo 10 :wink:

Mode 2 is pitch/gas links, mode 1 = pitch/gas rechts.
Misschien heb je de servo stekkers in het verkeerde kanaal gestoken?
Moet je even in de handleiding van je zender kijken.
Daar staat met nummertjes aan gegeven in welke kanalen je ze moet steken.

Groeten,
Xander

Bedankt jongens, maar het lukt echt niet, ook de site van helifun kon mij niet verder helpen... dadelijk met het hele boeltje eens naar de LHS rijden en anders morgen op de club vragen.

Vliegen zal er nog niet inzitten deze week vrees ik :(

cornholio
ik denk dat als je de zender in modus 1 moet zeten om met de linker het gas/pitch te bedienene je de boel een beetje fout hebt aan gesloten.
ik zal je ff om schrijfen zo als het bij mij met futaba instelling modus 2 is.
van uit de staart gezien is de servo aan de linker kant van de swash kanaal 1 met reverser funktie gebruikt
de achterste servo is kanaal2
de rechter servo is kanaal6
de staart zit op kanaal 4 en 5
zo zou het moeten werken.
anders eens kijken in de swash insteling van je zender

Thanks Marco, nu doet ie het wel :D
Heb ondertussen al wel het model gereset en opnieuw begonnen...

Satoer zei:
Op kanaal 1 en 2 moeten de servo's aan de linkjes op de swashplate aan de voorkant van de heli.
Kanaal 6 is de achterste link van de swashplate.
Klein foutje Michel? Ni erg hoor... liever 2 antwoorden waarvan 1 niet helemaal correct dan helemaal geen :wink:

Mss toch nog vliegen morgen :P

Thanks allemaal trouwens! Enne, moest ik nog vragen hebben horen jullie het wel :o

Satoer zei:
Servo's afstellen:
De swashplate moet kantelen naar de richting die je op stuurt.
Als eerste test je de pitch. Linker stick omhoog en omlaag halen. Gaan al de servo's omhoog? Zo nee, servo reverse op de servo zetten die niet meewerkt.
Dan Roll naar rechts geven. kantelt de swashplate naar rechts? Zo nee servo's in kanaal 1 en 2 omwisselen en beide servo reverse activeren (of deactiveren indien deze al is geactiveerd.
Als het goed is kantelt nu de swashplate de richting op die je op stuurt.

Staart servo. Stuur de heck naar rechts. Gaan de staart bladen nu zo staan dat ze naar rechts blazen? Zo niet servo reverse op kanaal 4.

Hoi Satoer,

Ik neem aan dit alles gezien vanaf de achterzijde van de heli?

Gr. Mario

@ Cornholio: Breng alles maar mee nr de club, we fixen dat wel. Zo'n Logo afstellen is voor ons 10 min werk. Dit weekend maiden flight 8)

DennisTheMenace zei:
@ Cornholio: Breng alles maar mee nr de club, we fixen dat wel. Zo'n Logo afstellen is voor ons 10 min werk. Dit weekend maiden flight 8)
OK meester :lol:
Kan niet wachten, dadelijk nog een receiver pakje en trainingskruisje gaan kopen en daarna sta ik op de club... wel triestig weer blijkbaar maar ach, we zien wel.

Van zodra hij afgebouwd is en er wat deftig uitziet: FOTO's! :P
En uiteraard een verslagje over de maiden vlucht :wink:

Hmm, "maiden vlucht" is uitgesteld wegens te slecht weer... jammer maar helaas :(

Aan de andere kant wel goed nieuws, m'n Logo is volledig nagekeken en in orde bevonden. Ik kreeg zelfs de lovende woorden "dat alles goed afgesteld was, en dat voor een beginner" :D (Ik mag toch een beetje stoefen hé Dennis :wink: ).

Ik zal mij voorlopig dan maar even bezig houden met het proper cableren en andere afwerkingen. Dan nog het "kapje" spuiten... en daarna een fotosessie :P

Hoi allemaal

Onverwachts vorige maandag toch gevlogen, hier al enkele fotootjes :wink:
Eerst nog wat afstelwerk:
LogoCorn1.jpg

Een woordje uitleg over de zender...
LogoCorn2.jpg

Testvluchtje door een pro :wink:
LogoCorn3.jpg

En de heli alleen:
LogoCorn4.jpg

Betere en meer foto's volgen :D

Gefeliciteerd met je maiden... Goed dat je de heli goed had afgesteld! Zoals de Hollanders zeggen: Das een veer in je reet!

Skidz zei:
Das een veer in je reet!
Euh... danku...(denk ik) :D :wink:

Jaja, ik was redelijk trots te horen dat hij goed ineen zat :lol:
Misschien ben ik wel een natuurtalent, binnen een maand full 3D ofzo :P

Héhé, 'k zal al blij zijn wanneer ik kan hooveren :roll:

Dat trainingskruis ken ik! Hopen dat er in jouw heli minder trilling zit, anders word het spectaculair.

laurens zei:
Dat trainingskruis ken ik! Hopen dat er in jouw heli minder trilling zit, anders word het spectaculair.
Met het kruis eronder zijn er inderdaad enorm veel trillingen (is trouwens een BMI kruis)... vandaar ook dat, voor het instellen/afregelen, Dennis (men leraar) vliegt zonder het kruis. Ik ga proberen om die trillingen eruit te krijgen door extra gewicht aan de poten (X) te hangen.

Kan je dan ineens de pitch aanpassen tot -10 +10? Kunnen we gelijk een maiden inverted hover doen :D

Back