4x2 scania trekker

tja daar ben ik weer, na dagen pijn (nogsteeds) dacht ik toch even verder te gaan helaas weer op een obstakel, het "koppelingsstuk" voor de aandrijfas past niet op de motor is er een bepaalde manier om deze er met wat geweld erop te plaatsen of moet ik een ander onderdeel halen die er op hoort alvast bedankt
09FE86CE-2BA6-485B-986A-6EE392D3E9CC.jpg

Misschien overbodige vraag, maar je hebt het borgmoertje met een Imbussleutel los gedraaid? Omdat je voor een ander onderdeel ook geen imbus sleutel had.
Levert Tamiya die er niet gewoon bij?

Misschien overbodige vraag, maar je hebt het borgmoertje met een Imbussleutel los gedraaid? Omdat je voor een ander onderdeel ook geen imbus sleutel had.
Levert Tamiya die er niet gewoon bij?
De imbus sleutel die ik nodig had was voor onderdelen die niet van tamiya zelf waren dus het imbussleuteltje van tamiya was te klein

Geweld is voor tijdens het voetbal.

Ff nameten hoeveel het scheelt, want onze glazen bol is ook defect.
Ja dat is het hem dus, als ik het nameet is het exact hetzelfde beide 5mm alleen bij de motor is die denk ik net een klein klein stukje smaller mogelijk maar ik heb geen digitale dus ik kan t exacte verschil niet zien

Als de motor as smaller is past hij er toch gewoon op?
Haal maar even een schuurpapiertje over de as als hij niet in de meenemer past. Of laat de motor draaien en dan een klein sleutelvijltje er tegen aan houden. Is misschien maar 0,05 wat in de weg zit.

Als de motor as smaller is past hij er toch gewoon op?
Haal maar even een schuurpapiertje over de as als hij niet in de meenemer past. Of laat de motor draaien en dan een klein sleutelvijltje er tegen aan houden. Is misschien maar 0,05 wat in de weg zit.
ik zal er morgen eens even met een vijltje overheen gaan in de hoop dat die dan wel past

Ja dat is het hem dus, als ik het nameet is het exact hetzelfde beide 5mm alleen bij de motor is die denk ik net een klein klein stukje smaller mogelijk maar ik heb geen digitale dus ik kan t exacte verschil niet zien

Exact is exact. Wat jij probeert duidelijk te maken is dat het beiden ongeveer 5mm is....

Kleine tip
Investeer wat centjes in een schuifmaat en ander gereedschap.

Met een analoge schuifmaat kan je ook nauwkeurig aflezen tot 0,1mm

Zelfs als je niet precies kunt aflezen, om wat voor reden dan ook, dan kun je nog wel bepalen of een voorwerp afwijkt van de andere.
Meet het ene, zet het schuifje vast met het wieltje. meet dan het andere.
Dan past het gemakkelijk met wat speling, of het past niet.

Exact is exact. Wat jij probeert duidelijk te maken is dat het beiden ongeveer 5mm is....

Kleine tip
Investeer wat centjes in een schuifmaat en ander gereedschap.

Met een analoge schuifmaat kan je ook nauwkeurig aflezen tot 0,1mm
schuifmaat heb ik alleen niet digitaal, en momenteel ben ik niet meer financieel in de gelegenheid door wat er vorige week gebeurt is om mijn eigen gereedschap te kopen

Swen, heb je wel een rond vijltje wat in het 5mm gat past van de meenemer? Soms wil er een braampje op het boorgat van de borgmoer zitten. Ik zie namelijk dat je de meenemer wel een stukje er op hebt geschoven, tot zeg maar het borgmoergat.
Anders motor rechtop zetten, en een paar zachte tikjes geven op de meenemer. Als het beide 5mm is zit hij gelijk al bijna vast. Wel opletten dat borgmoergat boven inkeping van motoras uit komt.
Succes !

Swen, heb je wel een rond vijltje wat in het 5mm gat past van de meenemer? Soms wil er een braampje op het boorgat van de borgmoer zitten. Ik zie namelijk dat je de meenemer wel een stukje er op hebt geschoven, tot zeg maar het borgmoergat.
Anders motor rechtop zetten, en een paar zachte tikjes geven op de meenemer. Als het beide 5mm is zit hij gelijk al bijna vast. Wel opletten dat borgmoergat boven inkeping van motoras uit komt.
Succes !
na beide een beetje te veilen en een hammer te gebruiken is die erop gekomen bedankt voor t advies!

Back