Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat heb je dan heel erg verkeerd begrepenZo begrijp ik het.
Ik vraag het me af waarom men vuurwerk toestaat waarbij vingers en ogen verloren gaan en flinke branden ontstaan. Als er dus iets prioriteit heeft dan is het volgens mij het vuurwerk. Zeker het vuurwerk niet verbieden maar het wel veiliger maken. Maar blijkbaar is een 'hobby' die miljoenen opbrengt belangrijker dan het plezier voor echte hobbyisten die vrijwel geen overlast geven.
Niet zo zeer, de luchtvaartwet is in 2009 omgezet naar het huidig stelsel of zo iets.Zoals in de officiële bekendmaking is te lezen is deze wijziging hoofdzakelijk gekomen omdat het RTC gebied van Lelystad Airport rond deze datum actief wordt.
Ongetwijfeld.Het lijkt logisch maar zoals met veel aanpassingen van wetgevingen zitten er kleine lettertjes in verborgen
Ja 300 meter.De maximale vlieghoogte voor modelvliegtuigen was toch eerst 150 meter?
Ik heb alleen bij indoor modelvliegen last van een luchtruimte afscherming in de vorm van muren en een plafond.En om ook veilig te kunnen vliegen met een modelvliegtuig in een luchtruim moet je gewoon tussen de 50 en 100 meter kunnen blijven want bij een stuurfout of voor het invliegen van een model moet je voldoende ruimte over hebben om dit te kunnen corrigeren
Daarover gaat ook een deel van de wijziging en dat is maar goed ook:Oh ja ik modelvlieg hoofdzakelijk in luchtruim klasse D met een convenant.
Ik wil op dezelfde locatie blijven modelvliegen, maar ik wil van het convenant af dus ik heb een luchthavenbesluit nodig.
Ja toch?
Om maar even, wellicht onaardig, maar duidelijk te zijn: ik heb daar geen standpunt over en zal dit niet in het overleg inbrengen.Peter, ik weet niet wat jouw standpunt hierin is, maar zou je dit punt willen inbrengen in het overleg?
Beste Arjen, zoals je kunt verwachten ben ik het hier niet met je eens.Dus mensen, geen paniek. Alles blijft zoals het was en is nu ook nog eens netjes in de wet vastgelegd
Ik weet het niet zeker maar heb de indruk dat je niet helemaal helder hebt hoe het met luchtvaartwetgeving werkt.Naast het parachuteren van dit besluit, zonder het afgelopen half jaar ook maar enige communicatie met ons te hebben gevoerd of ook maar gemeld geeft zeer te denken.
Echter doordat er geen traject voor de erkenning van clubs vaststaat en de clubs dit dus nu stukje bij beetje te weten komen zijn sinds september alle clubs (ook de KNVvL clubs) niet legaal.
Ik weet niet welke bezwaren dat precies zijn maar wat je je moet realiseren is dat een land niet kan besluiten EASA-wetgeving te negeren.De bezwaren die ook in de internet consultatie naar voren zijn gebracht worden wel gezien, maar daar wordt verder niets mee gedaan.