Vliegtuigsleper

5775fb6294a4d9baa5a8c3d5137c2b45.jpg

Lijmt best wel goed met seconden lijm...had even werk om het erweer uit te breken
c6af983dfb23a9bb571f0f820aa54d4c.jpg

De rechterkant is nu beter op schaal...next linkerkant
 
Ik denk dat je het beste kunt proberen om enkellucht trailer velgen te gebruiken, en daar het binnen zeskant van een dubbellucht binnenvelg tegen aan te schroeven.
Het hart verplaatsen kan wel, maar dan heb je denk ik wel een draaibank nodig om alles weer mooi 'rond' te laten lopen, dus niet excentrisch en zonder wielslag (wobbel).
Cor

Toch maar zo'n setje trailer velgen halen . Je weet maar nooit,..opties open houden..
Die zeskant meenemers zijn nogal dik. Kan natuurlijk een 2mm dikke ring maken en hier dat pengat insleuven
 
Voor die velgen zoek eens op deepdishen. Heb dat weleens gezien bij rc driftautos om het hart van de velg te verplaatsen. Ik weet niet of dat bij jouw werkt maar je wet ooit nooit.

Denk dat er wel iets van op YouTube staat. Het rc driftforum is gesloten daar stond het een en ander op.

Edit zoiets bedoel ik:
 
Laatst bewerkt:
Voor die velgen zoek eens op deepdishen. Heb dat weleens gezien bij rc driftautos om het hart van de velg te verplaatsen. Ik weet niet of dat bij jouw werkt maar je wet ooit nooit.

Denk dat er wel iets van op YouTube staat. Het rc driftforum is gesloten daar stond het een en ander op.

Edit zoiets bedoel ik:
He dat is ook een optie ..dank voor de link
 
een verschil is dat driftbanden keihard zijn en totaal geen vervorming geven op de wang van de band wat je met normale banden voor trucks wel heb dus zal je ook aan de binnenzijde weer een rand moeten maken waar je ban tegen aan komt
maw je moet alleen het hart van de velg verplaatsen.......

maar kijk eens hier

https://www.shapeways.com/search?q=truck+rims+1:14&type=product&s=48#more-products

0d35caf84deddeec0d3ed6988de679c0.jpg
c5b50c1dc8d0877334365a5806d6748a.jpg

Dat deepdishen heeft mij op een idee gebracht.. kan het ook zo doen..buitenste rand van de binnenste velg en binnenste rand van de buiten velg,..hard komt naar buiten en aandrijfmoer zit nu in de band.
Eerst even assen halen om de spoorbreedte te kunnen bepalen voor dat ik in de velgen ga snijden
 
Na dat biertje wel uitkijken dat je geen 2 linker kanten maakt.......
Cor
Biertje misschien?? :beer:


Als je een dubbellucht stel gebruikt, zoals besproken, en dan de buitenste delen van beide velgen er af zaagt/draait dan is de afstand tussen de overblijvende banden groeven/velgranden 3 mm kleiner dan de afstand op een enkele velg, dus de band staat dan een beetje knel; maar dat is natuurlijk op te lossen met een 3 mm kunststof schijfje tussen de velgen en een paar langere M2 boutjes.
Dat lijkt me een hele mooie oplossing, en de naaf kan je nog afdekken met een dummy final drive!
Cor
 
Biertje misschien?? :beer:


Als je een dubbellucht stel gebruikt, zoals besproken, en dan de buitenste delen van beide velgen er af zaagt/draait dan is de afstand tussen de overblijvende banden groeven/velgranden 3 mm kleiner dan de afstand op een enkele velg, dus de band staat dan een beetje knel; maar dat is natuurlijk op te lossen met een 3 mm kunststof schijfje tussen de velgen en een paar langere M2 boutjes.
Dat lijkt me een hele mooie oplossing, en de naaf kan je nog afdekken met een dummy final drive!
Cor
Dat is ook een idee Cor, zo'n vulplaat ertussen.
Ik dacht eraan om op de binnenkant alleen de "klemring" te plakken van een van de overgebleven velg randen, dan komt de velg nog 2MM naar binnen, en het hard dus naar buiten. Ik wacht even de assen af zodat ik goed de spoorbreedte kan bepalen
 
Back
Top