E-Sky Belt-CP

hallo iedereen hier,

iemand nog belang bij een motor voor de belt cp?
het gaat om de originele motor van 3800 kv, van esky.

wie belang heeft, pb maar even

Wil binnekort zelf een CP Belt hallen maar wat kan ik het best erbij kopen ?

Das nogal een vraag waar je het antwoord vast niet op wilt hebben..

Belt-cp. Aardige beginner.
Extra nodig.
Vlieg simulator
3 2200mah3S20C lipo's
1 computer lader
5 setjes rotor bladen
4 feathering shaft.
En dan na een maand een 6 kanaals computer zender

en niet te vergeten..
Engelen geduld

Dus belt-cp is globaal 1/3 van de kosten van de eerste 3 maand.

Benno

zo

mijn eerste voorzichtige meters ,uhm uhm (50 cm)gevlogen
met de cp :p
alleen een beetje gespannen maar het ging redelijk goed

gek he ,op de sim geen enkele moeite ,maar in het echt is het toch anders

ik ga zondag maar aan de kabel om meer vertouwen te krijgen

gr paulus

zo

mijn eerste voorzichtige meters ,uhm uhm (50 cm)gevlogen
met de cp :p
alleen een beetje gespannen maar het ging redelijk goed

gek he ,op de sim geen enkele moeite ,maar in het echt is het toch anders

ik ga zondag maar aan de kabel om meer vertouwen te krijgen

gr paulus
Nee daar is niets vreemds aan. Iedere heli vlieger heeft dit ontdekt en daarom is er ook altijd een verschil tussen simmen en reallife flight. Simmen is alleen goed voor het automatiseren van de oog/hand coordinatie. Het aanvoelen van de heli bewegingen kun je alleenin reallife. Je zult ontdekken dat er een moment komt dat je makelijker kan vliegen dan simmen maar dat duurt wel enige maanden.
Gewoon veel oefenen en vooral niet te snel door willen.

Hallo,

Is echt een geweldig gevoel om in het eggie een rc heli te vliegen!..ook voor een beginner zoals ik...trouwens..beter om even heel 'zuinig' te zijn op je belt cp-V2 want de gangbare crasch onderdelen zijn voorlopig de eerste weken niet leverbaar in nederland (buitenland ook niet)...of heeft iemand een 'adresje'?
......Groeten..

Hallo,

Allemaal bedankt voor jullie tips! Maar ook bij al deze sites zijn dus geen V2 (!!) onderdelen te koop! Althans, niet de gangbare crash onderdelen. Volgens mij moet ik gewoon nog ff geduld hebben (doet zeer!)

.......groeten..

Hey,

Ik ben nog een beginner en kan redelijk hoveren (tail in) met de Walkera Dragonfly 4#1 en ik zat te denken om een Belt aan te schaffen maar kan ik dan het best een V2 nemen of een standaard?
Wat is het verbeterde aan de V2 en is dat een meerwaarde om meer geld neer te leggen als beginner?
En welke reserve onderdelen raden jullie aan?

Als ik mijn V1 vergelijk met de afbeeldingen van de V2 kom ik tot de volgende verschillen.
Met de V2 heb je:
- een Head hold gyro (Die wil je graag hebben €35)
- Een half metal swash plate (nice to have)
- Een 2,4Ghz systeem (Dat waarschijnlijk na 1/2 jaar niet meer voldoet aan je wensen)
Volgens mij zijn de meeste slecht verkrijgbare V2 onderdelen wel verkrijgbaar in de V1 kleuren.
Voor het prijsverschil dat ik op internet tegen kwam zou ik denk ik voor de V2 gaan. Als je een scherpe aanbieding tegenkomt van de V1 kun je die ook gerust nemen.
En voor de aan te schaffen onderdelen meot ej even 1 of 2 pagina's terug bladeren daar heeft Plantjes al een opsomming gemaakt.

Groeten, Wilbert.

Bedankt voor je snelle reactie wilbert:)

heb jij zelf zo'n head hold gyro op je V1 en is die moeilijk te vervangen?
En jij zegt dat zo'n 2.4 ghz zender/ontvanger niet goed is, maar verkopen ze de V2 dan ook met een mhz uitvoering??

alvast bedankt

Deze jongens leveren gelijk de volgende dag als je voor 17u besteld. Bedenk ook dat veel V1 onderdelen gewoon op je V2 passen:

rctechnics.eu

Iets minder snel, maar ook heel goed:

aerotronic.nl

Hallo,

Is echt een geweldig gevoel om in het eggie een rc heli te vliegen!..ook voor een beginner zoals ik...trouwens..beter om even heel 'zuinig' te zijn op je belt cp-V2 want de gangbare crasch onderdelen zijn voorlopig de eerste weken niet leverbaar in nederland (buitenland ook niet)...of heeft iemand een 'adresje'?
......Groeten..

Eerlijkerwijs zou ik gewoon per keer bestellen, want er gaat elke keer weer iets anders extra kapot. Als je perse een voorrad wil bouwen zou ik dit kopen:

- Tail boom ( die van de V1 past ook, 2 uit 2)
- tail boom sustain (2 uit 2 kapot gegaan)
- main gear
- flybar center holder
- flybar
- blades
- feathering shaft

Ik koop soms wat dingetjes extra, zo heb ik nu een kleine voorraad. Bij een crash moet ik zeer waarschijnlijk gewoon weer bestellen. Met rctechnics is dat door de week geen probleem, de volgende dag heb ik mijn spulletjes weer!

Groet

eey,

welke reserve onderdelen kan ik het best erbij kopen??

alvast bedankt

Bedankt voor je snelle reactie wilbert:)

heb jij zelf zo'n head hold gyro op je V1 en is die moeilijk te vervangen?
En jij zegt dat zo'n 2.4 ghz zender/ontvanger niet goed is, maar verkopen ze de V2 dan ook met een mhz uitvoering??

alvast bedankt
Ja ik heb zelf ook de hh gyro van esky op mijn belt zitten. Ik heb deze echter pas gekocht nadat ik een computerzender had aangeschaft. Op de standaard V1 zender heb niet de mogelijkheid om de gain via de zender te regelen, wat eigenlijk wel zou moeten. Overigens zijn er wel diverse mensen die met de HH gyro gevlogen hebben met een V1 zender en het vrij goed werkend kregen.

Met betrekking tot de Zender. De E-sky zenders zijn kwalitatief niet de beste zenders in de markt, maar dat is niet de reden dat ik zeg dat je hem na 6 maanden wilt vervangen. Iedere helikopter vlieger wil uiteindelijk een computer zender! Hiermee kun je zo veel meer regelen:
- Pitch curve
- Throttle curve
- Subtrim
- Throttle cut
- exponetiele aansturing
- etc.
Heel veel hiervan wil je niet weten als je aan de hobby begint maar na 6 maanden wel.
Helaas is 2,4 Ghz op dit moment leverancier gebonden en moet je dus altijd ontvangers kopen die bij je zender (merk) passen. Als je dus over gaat naar bijvoorbeeld de spectrum DX6I dan kun je ook de 2,4Ghz ontvanger van e-sky niet meer gebruiken.

Dan komt de vraag natuurlijk of je wel met de esky zender zou moeten beginnen. Ik ben blij dat ik het wel gedaan heb. In eerste instantie moet je je concentreren op het afstellen van je heli en het vliegen er van. Een computerzender voegt zo veel variabelen toe dat je door de bomen het bos niet meer ziet(Twijfelt of het hoveren niet lukt door een afstelling van de Heli, Instelling van de zender of de piloot:hammer:)

Groeten en succes, Wilbert.

Back