Bij jouw OS .91 zie ik het, maar zag dat Brutus het ook bij andere motoren deed. Een extra nippeltje maken op de kleppendeksel.
Ben nog niet zover, dat ik mijn Saito FA100 kan laten lopen.
Bij uit elkaar halen van de motor viel mij op, dat de kleppen kurkdroog waren. Maar ook het tandwiel met de nokken, was kurkdroog.
Is het dan ook wijsheid om zo een modificatie ook toe te passen op een Saito?
Nog niet in detail gekeken, maar volgens mij zijn de saito stootstang geleiders niet geheel dicht, daar zou dan wel de olie uit kunnen ontsnappen wat een bende geeft onder de motorkap
Allereerst, ik maak TWEE nippels: een waarlangs de olie vanaf het carter toegevoerd wordt, en een tweede om die olie ook weer naar buiten af te voeren.
Als je goed kijkt zie je dat Mugen ook een afvoergaatje gemaakt heeft.
Als het krukas lager zijn stofringen nog heeft, kan het goed dat de nokkentrog vrij droog blijft. Ik hou daar niet van, maar Saito liefhebbers zeggen dat het geen kwaad kan.
OS motoren blijven uit zichzelf ook vrij droog bovenin, en ik heb tot nog toe nog nooit iemand horen klagen over overmatige speling bovenin, maar ook hier, ik hou er niet van.
Ik ben met die praktijk (smering naar de bovenkamer, en dan bedoel ik niet "alcohol in mijn kleine dondertje gieten") begonnen, omdat ASP aanraad om iedere twee uur met de hand een paar druppels olie op de tuimelaars te doen, en wat je handmatig kunt doen
maar OOK kunt vergeten kun je beter de motor zelf automatisch laten uitvoeren... Ik heb er tot nog toe nog geen enkel negatief effect van gemerkt, in tegendeel...
De Saito's die ik tot nog toe in handen heb gehad, hadden rubber afdichtingen om de stoterstang bussen, en lekten daar niet, maar ik heb tekenen van veroudering van die rubbers gezien. Volgens mij zijn ze echter wel te koop als reserveonderdelen.
Persoonlijk zou ik minimaal de stofringen (indien nog aanwezig) uit het achterste lager verwijderen, maar olieleidingen naar de kleppendeksels/kamers is vrij lastig uitvoerbaar helaas. ALS, dan naar de uitlaatklep,